Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντα σύμβουλου της Lufthansa, Carsten Spohr, στους Ευρωπαίους διαμορφωτές πολιτικής στις Βρυξέλλες η περιβαλλοντική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα δεν πρέπει «να βλάψει τη βιομηχανία μας». Την ίδια στιγμή ο επικεφαλής της Ryanair Michael O’Leary ισχυρίστηκε ότι τα σχέδια της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών «ίσως πρέπει να αποσυρθούν».
Τοποθετούμενος στη σύνοδο κορυφής Airlines for Europe (A4E) την περασμένη εβδομάδα, ο Spohr είπε: «Όλοι πιστεύουμε ότι η Ευρώπη μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα με το πρόγραμμα Fit for 55». Ωστόσο πρόσθεσε: «Υπάρχει ένα τεράστιο “αλλά”. Η μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον πρέπει να γίνει διατηρώντας παράλληλα τη συνδεσιμότητα, τις θέσεις εργασίας και την ανταγωνιστικότητά μας έναντι του υπόλοιπου κόσμου. Το κόστος του ταξιδιού πρέπει να παραμείνει προσιτό».
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% των επιπέδων του 1990 έως το 2030 σε μια δέσμη προτάσεων «Fit for 55» που εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2021.
Θέση του Spohr είναι ότι η αεροπορία υφίσταται «δυσανάλογες πιέσεις» σε σχέση με τον αντίκτυπό της στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Συγκεκριμένα υποστήριξε: «Η ναυτιλία έχει λίγο πολύ τις ίδιες εκπομπές και κανείς δεν μιλά για αυτό. Η ναυτιλία μάλλον κάνει λιγότερα για να μειώσει τις εκπομπές και αν κοιτάξετε ποιος έχει τα μεγαλύτερα κέρδη τώρα, είναι η ναυτιλία. Ο αντίκτυπος του CO2 αυτού του κλάδου μειώνεται ανά επιβάτη λόγω των προσπαθειών του κλάδου. Χιλιάδες μηχανικοί εργάζονται για να βρουν λύσεις».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Luis Gallego, διευθύνοντα συμβούλου της British Airways και της μητρικής IAG της Iberia. «Έχουμε επικεντρωθεί στις αεροπορικές εταιρείες, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν τα πάντα. Επενδύουμε σε νέα αεροσκάφη. Λέμε «ναι» στην εμπορία εκπομπών, λέμε «ναι» στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), αν και δεν έχουμε SAF».
«Η Ryanair επενδύει 20 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα τεχνολογία. Ως κλάδος, κάνουμε τεράστιες επενδύσεις για να πετάμε πιο βιώσιμα»,δήλωσε ο O’Leary προσθέτωντας: «Αντιμετωπίζουμε μια πρόκληση κόστους. Κάποιες εκ των προβλέψεων του Fit for 55 ίσως χρειαστεί να μην εφαρμοστούν για μερικά χρόνια. Δεν νομίζω ότι ορισμένοι από τους πελάτες μας θα είναι σε θέση να πληρώσουν φόρους στα καύσιμα».