Μια λύση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων λανσάρει ήδη στα καταστήματα σούπερ μάρκετ Hoogvliet στην Ολλανδία η start-up εταιρεία Wasteless.
Η ισραηλινο-ολλανδική εταιρεία συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που διαθέτει πάνω από 70 καταστήματα στην Ολλανδία, προσφέροντας το απαιτούμενο λογισμικό, έτσι ώστε τα σούπερ μάρκετ να μειώνουν τις τιμές των προϊόντων αναλόγως με την εγγύτητα στην ημερομηνία λήξης τους. Αυτή η δυναμική τιμολόγηση μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων, που καθώς το 30% της παραγόμενης τροφής δεν καταναλώνεται, θεωρείται υπεύθυνη για το 7% των αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως.
Μέσω του “έξυπνου” εργαλείου της εταιρείας, μειώνεται αυτόματα το κόστος των ευπαθών τροφίμων, καθώς αυτά περνούν περισσότερο χρόνο στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Όσο πιο κοντά είναι ένα προϊόν στην ημερομηνία “Ανάλωση κατά προτίμηση πριν”, τόσο χαμηλότερο είναι το αντίτιμο που πρέπει να καταβληθεί για την αγορά του.
Το εν λόγω σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικούς δείκτες ραφιών (που είναι πιο συνηθισμένοι στην ΕΕ από ό,τι στις ΗΠΑ) ή αυτοκόλλητα που εφαρμόζονται σε οτιδήποτε, από κρέας και πουλερικά μέχρι μήλα και χόρτα για σαλάτες. Το καθεστώς τιμολόγησης γίνεται μέσω της χρήσης δεδομένα πωλήσεων και αγορών καταναλωτή. Η τιμολόγηση της Wasteless μπορεί επίσης να εφαρμοστεί μέσω της χρήσης μιας εφαρμογής που απευθύνεται αντιστοιχα στους καταναλωτές.
«Είναι μια τεράστια νίκη για εμάς καθώς αναπτυσσόμαστε και δείχνουμε στον κόσμο για τι είναι ικανή η τεχνολογία μας. Το πιο σημαντικό, αυτή είναι μια τεράστια νίκη για το περιβάλλον. Γίνεται πολύς λόγος για τη βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις, αλλά λειτουργεί πραγματικά μόνο εάν είναι και κερδοφόρα», δήλωσε ο Oded Omer, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Wasteless.