Δεν υπάρχει καμία ρύπανση προς το παρόν στον θαλάσσιο χώρο του λιμανιού της Ακαντιάς στη Ρόδο, σημειώνει εκπρόσωπος της εταιρείας «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος» η οποία ανέλαβε όλα τα προβλεπόμενα και ενδεικνυόμενα μέτρα για την αποφυγή ενός τέτοιου ενδεχομένου, που θα μπορούσε να προκαλέσει η ημιβύθιση του φορτηγού πλοίου «Nour M».
Tο «Nour M» που μετέφερε παράνομα μεγάλη ποσότητα πυρομαχικών, τα οποία προορίζονταν για εμπόλεμες περιοχές της Μεσογείου, είχε εντοπιστεί και δεσμευτεί από το Λιμενικό στις 8 Νοεμβρίου στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Τότε, με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, το φορτίο εκφορτώθηκε και τοποθετήθηκε σε ασφαλές σημείο του λιμανιού.
Ωστόσο, λόγω κακοκαιρίας και ισχυρών ανέμων την περασμένη εβδομάδα στο νησί, έσπασαν οι κάβοι του πλοίου, με αποτέλεσμα αυτό να προσκρούσει πολλές φορές στον προβλήτα, να υποστεί ρήγμα και λόγω εισροής υδάτων να ημιβυθιστεί και να πάρει αριστερή κλίση.
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας που έχει αναλάβει την περιβαλλοντική προστασία του θαλάσσιου χώρου, όπου βρίσκεται το πλοίο, η οσμή πετρελαίου που αναδυόταν στον περιβάλλοντα χώρο του λιμανιού, προκλήθηκε από μικρή διαρροή καυσίμων που σημειώθηκε, όταν το «Nour M», λόγω των ισχυρών ανέμων, χτύπησε πολλές φορές πάνω στον ντόκο.
Η εταιρεία με ειδικό βυτίο προχώρησε στην απάντληση όλων των καυσίμων μέσα από τις δεξαμενές του «Nour M», αλλά και στον καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου στη ξηρά. Για προληπτικούς λόγους, γύρω από το ημιβυθισμένο πλοίο που δεν εμποδίζει σε καμία περίπτωση την ασφάλεια ναυσιπλοΐας, έχει τοποθετηθεί πλωτό φράγμα, ενώ το βάθος της θάλασσας στην περιοχή κυμαίνεται από 6,5 έως 7 μέτρα.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης, συνελήφθη η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας για ηθική αυτουργία. Επίσης συνελήφθησαν, ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος και ο Α’ μηχανικός κατόπιν ενταλμάτων σύλληψης, που εκδόθηκαν από την ανακρίτρια Ρόδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορίες που βαρύνουν το πλήρωμα είναι πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, διακεκριμένη φθορά ξένης περιουσίας, υποβάθμιση θαλάσσιου περιβάλλοντος και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.
Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών αναφέρουν ότι, από την πρώτη στιγμή, το δυναμικό του Λιμεναρχείου Ρόδου έδρασε ταχύτατα και αποτελεσματικά, αφού κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέσει εκ νέου το πλοίο, που θα μπορούσε να παρασυρθεί λόγω των ισχυρών ανέμων 10 μποφόρ και να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά σε άλλο πλοίο μέσα στο λιμάνι.
Τονίζουν επίσης ότι η νομοθεσία, σε αυτές τις περιπτώσεις, προβλέπει την ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ του λιμενικού ταμείου Ρόδου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας από την οποία ζητείται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να προχωρήσει η ανέλκυση του πλοίου από το σημείο.
Αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε το Ταμείο Λιμενικού Ρόδου θα πρέπει να προχωρήσει σε πλειστηριασμό. Γίνονται πρώτα δύο πλειοδοτικοί και, αν δεν υπάρξει και τότε ενδιαφέρον, το Ταμείο προχωρά σε μειοδοτικό διαγωνισμό για την απομάκρυνση του ημιβυθισμένου πλοίου.