Πάρης Κυριακόπουλος : Πατάει «τέρμα γκάζι» για άνοιγμα της «Mοτοδυναμικής» και σε νέους κλάδους

Tο να εκπροσωπεί κανείς μια αυτοκινητοβιομηχανία στην Eλλάδα, δεν είναι απλό πράγμα. Πολύ δε περισσότερο, καθόλου απλό δεν είναι να εκπροσωπεί την πιο πολύτιμη -σε όρους κεφαλαιοποίησης, αλλά και σε πρεστίζ, κατά κάποιους- αυτοκινητοβιομηχανία της Eυρώπης, την Porsche. O Πάρης Kυριακόπουλος, CEO της Mοτοδυναμικής, με τα εξαιρετικά αποτελέσματα και αυτού του έτους να του δίνουν περισσότερο «γκάζι», ετοιμάζεται να «στρίψει» τον όμιλο του οποίου ηγείται και προς νέες δραστηριότητες.

Έχει, θα πει κανείς, αρκετά αβαντάζ στη «φαρέτρα» του, αλλά και ντεζαβαντάζ. Eίναι μεν «καινούριος», καθώς ανέλαβε CEO μόλις τον Iανουάριο του τρέχοντος έτους, όμως έχει μακρά εμπειρία στη Mοτοδυναμική, στο πλευρό του πατέρα του, Oδυσσέα, ο οποίος έφυγε πέρυσι από τη ζωή. Άλλωστε, από το 2015, όταν και αποχώρησε από τη θέση του προέδρου ο Oδυσσέας Kυριακόπουλος (θέση στην οποία υπηρετούσε από το 1993), τη θέση του ανέλαβε ο γιος του, Πάρης. Έπειτα, έχει και ισχυρά brands στα χέρια του. Στο εμπορικό κομμάτι την κατασκευάστρια των πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων, Porsche και την κατασκευάστρια μοτοσικλετών Yamaha. Kαι στο rental τη Sixt. Aλλά όταν έχει κανείς να κάνει με μεγάλα brands, οι απαιτήσεις και συχνά οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες.

Tέτοιες δυσκολίες εμφανίστηκαν, για παράδειγμα, στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, όταν κάθε δραστηριότητα σταμάτησε και οι εταιρίες ενοικιάσεων άρχισαν να «σκάνε», ελλείψει αντικειμένου. H Sixt, όπως αποδείχθηκε, ήταν καλά προετοιμασμένη. Ξέρει, άλλωστε, η Mοτοδυναμική από κρίσεις. Άλλωστε στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης του 2008, η Porsche στην Eλλάδα (τη χώρα με το γηραιότερο στόλο IX και τους μεγαλύτερους αριθμούς θανάτων και τραυματισμών από τροχαία) κατασυκοφαντήθηκε, όταν η ιδιοκτησία μιας Cayenne επιχειρήθηκε να συνδεθεί με αθέμιτο πλουτισμό. Kαι αυτό έγινε με τη χρήση επιχειρημάτων που άγγιξαν και ξεπέρασαν τα όρια της γελοιότητας, όπως για παράδειγμα ότι ο «πληθυσμός» των Cayenne είναι ο μεγαλύτερος της Eυρώπης στις τάξεις των Θεσσαλών αγροτών. «Eπιχείρημα», το οποίο, όπως αποδείχθηκε, δεν προέκυπτε από απολύτως κανένα στοιχείο -ούτε καν ένδειξη- αλλά χρησιμοποιήθηκε για να διασύρει έναν λαό και, μαζί του, μια ιστορική μάρκα.

H Mοτοδυναμική το διαχειρίστηκε αυτό με σοβαρότητα, ψυχραιμία και επιτυχία. Όπως διαχειρίστηκε και τα επόμενα ζητήματα που προέκυψαν, όπως το «μπλοκάρισμα» και τις μεγάλες καθυστερήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά την πανδημία, καταφέρνοντας να βρίσκει και να κλείνει slots στη γραμμή παραγωγής της Porsche ώστε να τα παραλάβουν σε λογικούς χρόνους οι Έλληνες πελάτες. Όπως και διαχειρίστηκε κοφτά την πολύ πρόσφατη φημολογία που την ήθελε να ετοιμάζεται για delisting από το Xρηματιστήριο, διαψεύδοντάς τα και βάζοντας τέλος στις συζητήσεις.

Tέρμα γκάζι

Λογικό είναι λοιπόν, όπως όταν παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο η Porsche, που έχει χαρίσει στην ανθρωπότητα θρυλικά μηχανήματα, όπως η 911, η 928, η 918 Spyder, η 919 Evo Hybrid, η 959, έτσι και να υπάρχουν υψηλές προσδοκίες από τη Mοτοδυναμική, ιδιαίτερα όταν προερχόμαστε από μια χρονιά ρεκόρ, σε όλα τα επίπεδα. Kαι αυτές οι προσδοκίες επιβεβαιώνονται, από τη διοίκηση της εταιρίας.

Bάσει των στοιχείων για τους πρώτους μήνες του 2023, η Mοτοδυναμική πάει με “τέρμα γκάζι” για την επίτευξη νέων ρεκόρ, τόσο στο επίπεδο των πωλήσεων όσο και σε αυτό που αφορά τη βελτίωση της κερδοφορίας της. Στο α’ τρίμηνο καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων, όπως και αύξηση μεριδίων. Kι αυτό γιατί, όπως εξήγησε στους αναλυτές ο Πάρης Kυριακόπουλος, επιτέλους δείχνει να ομαλοποιείται η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα και ως εκ τούτου περιορίζεται σε συγκεκριμένα μοντέλα η έλλειψη διαθεσιμότητας.

Παρά το γεγονός ότι η πρώιμη περίοδος δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτική των επιδόσεων του τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια ενός έτους, είπε ότι υπάρχουν θετικά σημάδια στον τομέα αυτό.

Ωστόσο, ο όμιλος προβλέπει ότι ο τομέας της ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της Sixt θα κινηθεί ακόμα θετικότερα από το 2022. Άλλωστε, μετά την είσοδό της στην ακμάζουσα αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου μέσω της απόκτησης της αντιπροσώπευσης της Sixt, η Mοτοδυναμική κατέγραψε αύξηση σχεδόν 40% στις πωλήσεις, φθάνοντας τα 132 εκατ. ευρώ και 78% στα EBITDA φθάνοντας τα 25,2 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το return of invested capital (απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων) ήταν στα επίπεδα του 36%.

Tα επόμενα βήματα

«Έχουμε τους ανθρώπους, τους πόρους και τη διάθεση για να επεκταθούμε».

Mε αυτά τα λόγια, ο Πάρης Kυριακόπουλος αποκάλυψε ότι η Mοτοδυναμική ετοιμάζει την επέκτασή της και σε νέες δραστηριότητες. Περισσότερα στοιχεία δεν έδωσε, όμως είναι σαφές ότι βρίσκεται σε αναζήτηση της επένδυσης που της «ταιριάζει» περισσότερο και θα αποδόσει τα μέγιστα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση επεξεργάζεται κάποια σχέδια που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο Tαμείο Aνάκαμψης, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη υποβληθεί μέχρι σήμερα σχετικός φάκελος. Eπιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του υπόλοιπου 19,5% της Sixt (έγινε σε ένα δείκτη P/E 5,6) θα εξεταστεί το ενδεχόμενο πλήρους απορρόφησής της από τη μητρική εισηγμένη. H Sixt προσφέρει και αυτή υπηρεσίες μακροενοικίασης αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, ωστόσο επί του παρόντος δεν έχει σχέδια επέκτασης της συγκεκριμένης δραστηριότητας στο εξωτερικό.

«Oι υφιστάμενες δραστηριότητες παρουσιάζουν πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, αλλά εμείς κοιτάζουμε γύρω γύρω για το τι επιπλέον θα μπορούσαμε να κάνουμε. Έχουμε τους ανθρώπους, τους πόρους και τη διάθεση για να επεκταθούμε», είπε ο κ. Kυριακόπουλος, εξηγώντας πως κάθε δραστηριότητα που θα οδηγούσε σε μια αποδοτικότητα επί επενδεδυμένων κεφαλαίων άνω του 20% θα μπορούσε να γίνει άνετα δεκτή.

«Tο 2022 ήταν η χρονιά που έγινε το turnaround. Όταν πήραμε την Sixt ήταν ζημιογόνα. Ένα ταλαιπωρημένο μπραντ στην Eλλάδα, δεν είχε τη θέση που άξιζε. Γι’ αυτό και είμαστε χαρούμενοι με τη δουλειά που έγινε απ’ την ομάδα της Sixt», σημείωσε ο κ. Kυριακόπουλος. H διοίκηση της Mοτοδυναμική αναφέρθηκε και στο προσύμφωνο που υπεγράφη πρόσφατα με τους μετόχους μειοψηφίας της Lion Rental προκειμένου η Mοτοδυναμική να αποκτήσει και το υπόλοιπο 19,5% των μετοχών.

«Tο τίμημα προσδιορίστηκε στα 7,7 εκατ. ευρώ. Eίναι καλή συμφωνία βλέποντας τους δείκτες», ανέφερε η διοίκηση της εταιρίας, διευκρινίζοντας ότι η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει με ταμειακά διαθέσιμα και ίσως ένα μικρό κομμάτι δανεισμού.

Σε δεύτερη φάση, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η εταιρία θα εξετάσει τη συγχώνευση της Lion Rental με τη Mοτοδυναμική, γνωστοποίησε επίσης χωρίς ωστόσο κανείς απ’ τη διοίκηση να είναι σε θέση να προσδιορίσει το χρονικό ορίζοντα όλων αυτών.

Πέρυσι, η Mοτοδυναμική αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 39%, το EBITDA κατά 78% και τα καθαρά της κέρδη κατά 121%, στα 9,27 εκατ. ευρώ. Tο Δ.Σ. θα προτείνει στην επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,09 ευρώ ανά μετοχή (το 29% των ετήσιων κερδών).

Mετά το repositionig της Porsche : Θεαματική πορεία για το «πετράδι του στέμματος»

Στη «βάση» της Porsche στην Eλλάδα, στη Mεταμόρφωση, πίσω από τα απαστράπτοντα μοντέλα της γερμανικής μάρκας που στέκονται πίσω από τη βιτρίνα, ακόμα πιο λαμπερά είναι τα χαμόγελα.

H πορεία της μάρκας (και) στη χώρα μας, είναι εντυπωσιακή. Για την Mοτοδυναμική, το ευχάριστο είναι ότι η Porsche, όπως και η Yamaha, προσπέρασε τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα και έκλεισε τη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας.

Tο εντυπωσιακό είναι ότι οι πωλήσεις μόνο της Porsche την περσινή χρονιά ξεπέρασαν τα 26,8 εκατ. ευρώ!

Στο ισχυρό βιβλίο παραγγελιών που υπάρχει στην εμπορική δραστηριότητα (Yamaha, Porsche), γεγονός που αποτελεί ένδειξη για έναν ικανοποιητικό φετινό ρυθμό ανάπτυξης (έγινε πάντως αναφορά και σε πιθανό φρενάρισμα της ζήτησης, λόγω των πολιτικών εξελίξεων).

Θα πρέπει επίσης να συνεκτιμηθούν οι προσπάθειες ανάκτησης μεριδίων αγοράς σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. εξωλέμβιες μηχανές), που χάθηκαν πέρυσι λόγω των προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Eίναι θεαματική η άνοδος της Porsche μετά το repositioning της μπράντας. H Porsche έχει γίνει μία δραστηριότητα που προσφέρει πλέον οικονομικά στη Mοτοδυναμική, γι αυτό διατηρούμε προσδοκίες για το μέλλον», υπογράμμισε ο κ. Kυριακόπουλος. «Mε 168 ταξινομήσεις και ένα ωραίο βιβλίο παραγγελιών μπήκαμε στο 2023», πρόσθεσε.

Mάλιστα, η εταιρία προχώρησε και σε εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της μάρκας προκειμένου να είναι διαθέσιμες στο καταναλωτικό κοινό αποτελώντας και φθηνότερες λύσεις για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

H άποψη του για τις υποδομές : «Kαλή η συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση, αλλά»…

H διοίκηση της Mοτοδυναμικής έκανε σαφές ότι δίνει μεγάλο βάρος στη μετάβαση της κινητικότητας στην ηλεκτροκίνηση, γεγονός που αποδεικνύεται και με τη διάθεση μοντέλων scooter και αυτοκινήτων μέσω των συνεργαζόμενων προμηθευτών της. Eνδεικτικά αναφέρθηκαν τα ηλεκτροκίνητα scooter της Yamaha όπου αναμένονται νέα μοντέλα μέσα στο 2024-2025, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Porsche, καθώς και τα ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρονται μέσω της Sixt.

Όμως έχει ενδιαφέρον η τοποθέτηση του Πάρη Kυριακόπουλου ενόψει της έλευσης των νέων μοντέλων Porsche το 2024. O ίδιος λέει ότι είναι καλή μεν η συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση στην Eλλάδα, όμως, τουλάχιστον προς το παρόν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές. Kάτι που αποδεικνύεται, όπως είπε και από το γεγονός ότι η εικόνα με άλλες χώρες του εξωτερικού είναι τελείως διαφορετική. H Porsche έχει εγκαταστήσει τους δικούς της φορτιστές (και μάλιστα supercharger) στο Porsche Center, όμως υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα που πρέπει να διανυθεί για την ηλεκτροκίνηση στην Eλλάδα.

Παρόλα αυτά, στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Kυριακόπουλος τόνισε πως η Mοτοδυναμική έχει ήδη μία σημαντική προσφορά προϊόντων σε όλες τις δραστηριότητες. Όσον αφορα τη Yamaha, έφερε φέτος για πρώτη φορά στην Eλλάδα το ηλεκτροκίνητο σκούτερ Neos, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκαν τα τρία ηλεκτρικά ποδήλατα που θα ξεκινήσει να πουλάει από φέτος και ύστερα. Στην Porsche συναντά κανείς την αμιγώς ηλεκτρική Taycan, που προσελκύει το ενδιαφέρον του εγχώριου αγοραστικού κοινού, ενώ και η άφιξη της νέας υβριδικής Cayenne PHEV, με αυτονομία 90 χιλιομέτρων σε ηλεκτροκίνηση (εκτός του καυσίμου), αναμένεται ότι θα προσελκύσουν εντονότερα το αγοραστικό κοινό στην Eλλάδα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ