“Γιατί επενδύσαμε στην McDonald’s Hellas”

Εδώ και λίγες ημέρες η McDonald’s Hellas, έπειτα από μια μακρόχρονη αλλά τρικυμιώδη πορεία άλλαξε χέρια.

 

Η Premier Capital ανέλαβε επίσημα ως Developmental Licensee της McDonald’s στην χώρα μας από την 1η Ιουνίου 2011. Βάσει της σχετικής συμφωνίας, η Premier Capital, που ελέγχεται από τον επιχειρηματικό όμιλο Hili με έδρα τη Μάλτα, αποκτά και αναλαμβάνει άμεσα τη λειτουργία των 19 εταιρικών εστιατορίων.

 

Ο Melo Hili, διευθύνων σύμβουλος της Premier Capital μίλησε στο Capital.gr για τους λόγους που αποφάσισε να υλοποιήσει μια τέτοια επένδυση. Όπως εξηγεί, βάσει της εμπειρίας από άλλες αγορές, αναγνωρίζει ότι η McDonald’s στην Ελλάδα διαθέτει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

 

Ως Developmental Licensee της αμερικανικής εταιρείες σε τέσσερις ακόμα χώρες (ελέγχει και λειτουργεί 8 εστιατόρια McDonald’s στη Μάλτα, 10 στην Εσθονία, 9 στη Λιθουανία και 8 στη Λετονία), η Premier Capital μόνο την τελευταία διετία υλοποίησε επενδύσεις που ξεπερνούν συνολικά τα 12 εκατ. ευρώ.

 

Η πρόσφατη απόκτηση των εστιατορίων στην Ελλάδα –που ανεβάζει τον συνολικό αριθμό των εστιατορίων McDonald’s που ελέγχει και λειτουργεί η Premier Capital στα 54 σε πέντε περιοχές– αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω διεύρυνση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Ευρώπη.

 

Τα ετήσια έσοδά της ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ και απασχολεί 2.000 εργαζόμενους, αριθμός που ανέρχεται στους 2.500 με την προσθήκη της ελληνικής επιχείρησης. Τα συνολικά 54 εστιατόριά της (συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας) εξυπηρετούν περισσότερους από 40 εκατ. πελάτες ετησίως.

 

Κύριε Hili, πόσο μέτρησε στην απόφαση να επενδύσετε στη McDonald’s Hellas η οικονομική και πολιτική κατάσταση της χώρας;

 

Είμαστε ένας όμιλος που αναζητά διαρκώς επενδυτικές ευκαιρίες εντός του δικτύου της McDonald’s. Η περίπτωση της Ελλάδας προέκυψε τους τελευταίους μήνες. Εξετάσαμε τα δεδομένα, αξιολογήσαμε τα πλεονεκτήματα και τους πιθανούς κινδύνους και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Πρόκειται για μια μεγάλη αγορά που διαθέτει σημαντικές προοπτικές. Το μέγεθος έχει σημασία. Επιπλέον, γνωρίζουμε καλά τη δουλειά.

 

Το 2005 η Premier Capital εξαγόρασε τη McDonald’s Μάλτας και 3 χρόνια αργότερα επεκταθήκαμε στις Βαλτικές χώρες, όπου λειτουργεί όλα τα εστιατόρια McDonald’s στην Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία. Βεβαίως αυτή την περίοδο στην Ελλάδα οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. Όμως και άλλες χώρες αντιμετώπισαν δυσκολίες. Η κρίση δεν θα διαρκέσει για πάντα. Από τη δική μας πλευρά θα εργαστούμε σκληρά για να πετύχει αυτή η επένδυση.

 

Ακόμη και σε περιόδους ανάπτυξης στην αγορά, η McDonald’s υστερούσε στην Ελλάδα έναντι του ανταγωνισμού. Πώς σκοπεύετε να το αλλάξετε αυτό;


Ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά από τους τοπικούς παίκτες είναι έντονος. Επιπλέον ο κύριος ανταγωνιστής μας έχει παρουσία στην αγορά πολύ περισσότερο από ότι η McDonald’s. Δεν έχουμε το μαγικό ραβδί για να πούμε ότι από τη μία ημέρα στην άλλη θα γίνουμε Νο.1 στη χώρα.

 

Όμως, μην ξεχνάτε ότι αντιπροσωπεύουμε ένα πολύ ισχυρό brand διεθνώς. Θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τις δομές μας, την ποιότητα των υπηρεσιών μας, το επίπεδο των ανθρώπων μας και να ενισχύσουμε το δίκτυο των καταστημάτων μας. Διαθέτουμε ένα καλό ιστορικό από την εμπειρία μας στις χώρες της Βαλτικής, όπου πετύχαμε πολύ θετικά αποτελέσματα.

 

Υπάρχουν, ωστόσο, ομοιότητες αυτών των αγορών με την ελληνική;

 

Οι ομοιότητες δεν εντοπίζονται στην καταναλωτική κουλτούρα, αλλά στο μοντέλο που θα εφαρμόσουμε για τα McDonald’s και το οποίο περιλαμβάνει αλλαγή στρατηγικής, επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, ανακαινίσεις καταστημάτων, εκσυγχρονισμό και επέκτασή τους, κάτι που εφαρμόσαμε και στις τρεις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία. Αλλάξαμε εκ βάθρων τη λειτουργία του δικτύου και αυτό σκοπεύουμε σταδιακά να κάνουμε και στην Ελλάδα.

 

Θα προχωρήσετε σε relocation καταστημάτων ή αναπροσαρμογές μισθωμάτων όπου υπάρχει η δυνατότητα;

 

Τα σημεία πώλησης ενός δικτύου είναι από τα σημαντικότερα σε αυτή τη δουλειά. Η αναζήτηση για το σωστό σημείο είναι διαρκής, όμως το relocation δεν είναι αυτοσκοπός. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχον δίκτυο θα επαναξιολογηθεί. Δεν μπορώ να πω ότι όλα τα καταστήματα πληρούν τις προϋποθέσεις που επιθυμούμε. Σε κάθε περίπτωση, θα επιδιώξουμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατόν από το δίκτυό μας.

 

Ο στόχος σε επίπεδο μεγεθών και μεριδίου αγοράς ποιος είναι;


Είναι ακόμη νωρίς να πούμε, ιδιαίτερα για το πρώτο. Δεν βλέπω όμως κανένα λόγο γιατί να μην αρχίσουμε σταδιακά να αυξάνουμε το μερίδιό μας στην αγορά. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η McDonald’s στην Ελλάδα έχει βελτιώσει σημαντικά τη θέση της. Κατά το διάστημα αυτό, οι μέσες πωλήσεις και η μέση επισκεψιμότητα ανά κατάστημα αυξήθηκαν κατά 42%. Στόχος μας είναι να πετύχουμε ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

 

Πηγή: capital.gr

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ