ΠOΛYXPONHΣ ΣYΓΓEΛIΔHΣ: To «δόγμα» και το όραμα του leader της αγοράς

Tι δηλώνει ο ίδιος στην “DEAL”

 

Tο δεύτερο «χτύπημα» (Mazda) μέσα σε 3 μήνες (Opel) – Ψήφος εμπιστοσύνης από την Eυρώπη και την Aσία – Πώς κλείνει τις συμφωνίες

 

Με διπλή ψήφο εμπιστοσύνης, από premium κατασκευαστές της Ευρώπης, αλλά και της Ιαπωνίας, ο leader της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα, Όμιλος Συγγελίδη διευρύνει κι άλλο το portfolio του. Μόλις τρεις μήνες από την ανάληψη της εισαγωγικής Opel, ο Όμιλος προσθέτει στη «φαρέτρα» του, η οποία διαθέτει όλες τις μάρκες του PSA Group (Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel) και τη Mazda. Έτσι, διαθέτει πλέον μάρκες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, αλλά και την Ιαπωνία.

 

Μιλώντας στη “Deal”, ο επικεφαλής του Ομίλου, Πολυχρόνης Συγγελίδης, μοιράζεται το όραμά του για την εξέλιξη των εργοστασίων που αντιπροσωπεύει, και μιλά για το «δόγμα» του και πώς αλλάζει τώρα που καλύπτει, ουσιαστικά, όλο το φάσμα της αγοράς αυτοκινήτου.

 

«Ανοιχτοί»

 

«Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες και επιχειρηματικές ευκαιρίες», λέει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης, μιλώντας στη “Deal”: «Παρόλα αυτά, αυτή τη στιγμή διαθέτουμε ένα πολύ ισχυρό portfolio μαρκών δύο κατασκευαστών – αυτό του Group PSA με τις εταιρίες PEUGEOT-CITROEN-DS-OPEL- και της MAZDA. Οι μάρκες αυτές μας επιτρέπουν να καλύψουμε σχεδόν το 100% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και σε όλες τις κατηγορίες, από τα οικονομικότερα μοντέλα έως τα πιο premium».

 

Προς το παρόν, λοιπόν, ο Όμιλος Συγγελίδη επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των σημάτων που έχει στη διάθεσή του, αρχής γενομένης από το επαναλανσάρισμα στην ελληνική αγορά της νέας προσθήκης στο portfolio του. Πώς φτάσαμε στο σημείο η Χιροσίμα να εμπιστευθεί τον Όμιλο όμως και ποιες είναι οι προσδοκίες του, εμπορικά; «Oι δραστηριότητες του ομίλου μας τα τελευταία χρόνια είναι σε διαρκή ανάπτυξη», εξηγεί ο κ. Συγγελίδης. «Και αυτό, εν μέσω κρίσης. Είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στην αύξηση του μεριδίου πωλήσεων, στην ανάπτυξη δικτύου συνεργατών και στο επίπεδο της ποιότητας των υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Αυτοί είναι οι κυρίως λόγοι για τους οποίους η Mazda θέλησε να συνεργαστεί μαζί μας. Προσδοκούμε να επαναλανσάρουμε την μάρκα στην Ελλάδα με επιτυχία, με σεβασμό και όραμα, έχοντας μια premium ιαπωνική μάρκα στο οπλοστάσιό μας, η οποία απευθύνεται σε πολύ απαιτητικούς αγοραστές».

 

Η εκκίνηση γίνεται με ένα σημείο πώλησης στη Γλυφάδα. «Έχουμε προχωρήσει σε σημαντική επένδυση ενός συγκροτήματος – πρότυπο για τη μάρκα και για τα δεδομένα της αγοράς αυτοκινήτου. Πιστεύουμε πολύ στη μάρκα και στοχεύουμε στην σταθερή ανάπτυξή της σε βάθος χρόνου, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στο άμεσο μέλλον την μοναδική εμπειρία της Mazda πανελλαδικά», λέει ο επικεφαλής του Ομίλου, ο οποίος εξηγεί ότι «η ανοδική τροχιά της αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια όπως επίσης και η θετική εξέλιξη των premium κατηγοριών αντικατοπτρίζουν πλήρως την πορεία της οικονομίας και είναι το ιδανικό πεδίο για την επάνοδο της Mazda στην Ελλάδα».

 

Η PSA

 

Τέτοια deals, είναι «business as usual» για τον Πολυχρόνη και τον αδερφό του, Γιάννη Συγγελίδη. Με την ίδια ευκολία είχε καταφέρει, δεκαετίες νωρίτερα, να πείσει τους ιθύνοντες της Jeep να του εμπιστευθούν τη μάρκα στην Ελλάδα, με την ίδια ευκολία έβαλε την Opel στη «φαρέτρα» των εταιριών που αντιπροσωπεύει, ενώ έχει κάνει τον επικεφαλής της PSA, Carlos Tavares να μιλά για τον «καλύτερο εισαγωγέα και αντιπρόσωπο του κόσμου».

 

Στο Champs-Elysιs (όπου βρίσκονται τα κεντρικά του PSA ), οι επιτελείς του πανίσχυρου ομίλου, αποκαλούν τον Πολυχρόνη Συγγελίδη «Έλληνα Μίδα». Γιατί, δεν έχει απλά δικαιώσει την επιλογή τους να του δώσουν την αντιπροσώπευση όλων των μαρκών του ομίλου. Κυριολεκτικά, δεκάδες φορές, τόσο ο Πολυχρόνης, όσο και ο Γιάννης Συγγελίδης, έχουν βραβευθεί από τους επικεφαλής του Ομίλου, ως και από τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας, για τις εμπορικές τους επιτυχίες. Ακόμα και στις πιο δύσκολες εποχές στην Ελλάδα της κρίσης, ο Όμιλος παρουσίαζε αύξηση πωλήσεων που ξεπερνούσε τον διεθνή μέσο όρο και έθετε νέα ρεκόρ ανόδου, κορυφαία στον κόσμο, κάθε χρονιά. «Μα, πώς γίνεται αυτό;» αναρωτιόνταν οι Γάλλοι.

 

Ο Όμιλος έχει έναν συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και αποτελεί το «κλειδί» της επιτυχίας. Δεν βασίζεται μόνο στο promotion των μοντέλων που διαθέτει, αλλά έχει ισχυρά πελατοκεντρική προσέγγιση και επιθετική εμπορική πολιτική. Στα λανσαρίσματα των μοντέλων, τα προωθεί με γενναίες προσφορές και ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα, συν στις εργοστασιακές παροχές, ενώ έχει δώσει και μεγάλο βάρος στο after sales (τομέας που «πόναγε» στην Ελλάδα), παρέχοντας υπηρεσίες στα ευρωπαϊκά πρότυπα, σε προσιτές τιμές. Με αυτό τον τρόπο, δεν πετυχαίνει μόνο την προσέλκυση νέων πελατών, αλλά δημιουργεί και dedicated πελάτες.

 

Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, ο Όμιλος Συγγελίδη ευνοείται και από τη διαρκή αναβάθμιση του PSA σε διεθνές επίπεδο, με ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, αλλά και διαρκή αναζήτηση για νέες μάρκες που θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό του. Η ελληνική οικογένεια διαβλέπει το μέλλον και ετοιμάζεται γι’ αυτό. «Το διεθνές περιβάλλον», εξηγεί ο Πολυχρόνης Συγγελίδης, «χαρακτηρίζεται από ραγδαίες εξελίξεις, ιδιαίτερα στους τομείς που μας αφορούν. Το Group PSA, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει ρεκόρ ανάπτυξης, έχει σαν στόχο μέσα στα πλαίσια της στρατηγικής “Push to Pass” την ανάπτυξη του ομίλου σε 7 βασικούς τομείς: 1) Επέκταση Αγορών 2) Car Sharing 3) Ενέργεια και Περιβάλλον 4) Συνδεσιμότητα 5) Σχέσεις Πελατών 6) Ψηφιακές Τεχνολογίες και 7) Τεχνολογίες Αυτόνομης Οδήγησης. Σε αυτούς τους τομείς ο όμιλος PSA είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και κερδοφόρος και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κερδίζει διαρκώς βραβεία καινοτομίας στους τομείς των βιομηχανικών καινοτομιών, της ποιότητας και των υπηρεσιών που προσφέρει».

 

Οικογενειακή υπόθεση

 

«Ξέρετε τον επαγγελματισμό μας. Θα διατηρήσουμε τη Mazda σαν το κόσμημα στον Όμιλο και την οικογένειά μας». Κάθε φορά που ο Πολυχρόνης Συγγελίδης μιλά για τις επιχειρήσεις του Ομίλου, αναφέρει και την οικογένειά του. Όχι τυχαία, αφού είναι μια τις σπάνιες περιπτώσεις ισχυρών οικογενειών που το χρήμα δεν διέφθειρε, αλλά αντίθετα έσφιξε τις σχέσεις τους.

 

O Πολυχρόνης Συγγελίδης, με τη διορατικότητα, τη μεθοδικότητα και το επιχειρηματικό δαιμόνιο που τον διακρίνει, έχει καταφέρει, μαζί με τον αδελφό του, Γιάννη να πορεύονται ακολουθώντας το motto του πατέρα τους, Γιώργου και του παππού τους, Πολυχρόνη, που το 1922 ίδρυσαν τον όμιλο. «Tο μέλλον ανήκει σε εκείνους που προετοιμάζονται για αυτό», έλεγαν οι γηραιότεροι και τα δύο αδέλφια ακολουθούν πιστά τα βήματα που έδειξαν οι γονείς.

 

Μαζί στα εύκολα και τα δύσκολα, στο πατρικό σπίτι της οικογενείας, στην Εκάλη, που τα Σαββατοκύριακα πάντα γέμιζε από τις φωνές των μελών της οικογένειας, έπεσε σιγή, πρόσφατα. Η μητέρα τους, για χρόνια πρόεδρος της Citroen Hellas, Θεοδώρα, έφυγε από τη ζωή. Και, στην εκδήλωση της ιστορικής επιστροφής της ιαπωνικής μάρκας στην Ελλάδα, ο Πολυχρόνης Συγγελίδης ζήτησε να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της μητέρας τους που μεγάλωσε τα τρία παιδιά (έχουν και μια μικρότερη αδελφή) με τις αξίες που πορεύονται σήμερα.

 

Άλλωστε, η αείμνηστη Θεοδώρα Συγγελίδη, ήταν γνωστή για τη θρησκευτικότητα από την οποία διαπνεόταν και το πλούσιο φιλανθρωπικό έργο της, το οποίο συνεχίζουν τα παιδιά της….

 

Ο PSA ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

 


«Είμαστε σε επαφή για εργοστάσιο στην Ελλάδα»

 

«Ο Όμιλός μας είναι έτοιμος να συμβάλει ώστε να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος»

 

Είναι ένα από τα μεγάλα παράπονα της μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού στη χώρα. Η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι έχει «δυνατά μυαλά», ικανά χέρια και γενικότερη τεχνογνωσία στον χώρο του αυτοκινήτου, δεν μπόρεσε ποτέ να γίνει μια από τις χώρες που παράγουν αυτοκίνητα. Όσες προσπάθειες έγιναν, τα προηγούμενα χρόνια, δεν ευδοκίμησαν, ενώ το τελευταίο διάστημα, όλοι προσπαθούν να λύσουν το «σταυρόλεξο» μιας τέτοιας γιγαντιαίας επένδυσης: Της κατασκευής του παραρτήματος μιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

 

Αντίθετα με τους περισσότερους που περιορίζονται στις στείρες διαπιστώσεις και τα ευχολόγια, ο Όμιλος Συγγελίδη προχώρησε ένα βήμα παραπέρα το όνειρο. Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2017, όταν ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Bruno Le Maire, επισκεπτόταν την Ελλάδα σε πανηγυρικό κλίμα, διερευνώντας το κλίμα για επενδύσεις στη χώρα μας (ως ένδειξη της διαρκούς συμπαράστασης και φιλίας της Γαλλίας με τη χώρα μας), ο Πολυχρόνης Συγγελίδης, παρών στις συναντήσεις με τον Γάλλο υπουργό, έθεσε το ζήτημα για τη δημιουργία μια μονάδας κατασκευής της Peugeot στην Ελλάδα. Υπάρχει, άραγε, προοπτική για κάτι τέτοιο, έστω και σε βάθος χρόνου;

 

«Ο κατασκευαστής που αντιπροσωπεύουμε (σ.σ. αναφέρεται στο PSA)», απαντά ο κ. Συγγελίδης στη “Deal”, «αξιολογεί διαρκώς την οποιαδήποτε προοπτική κατασκευής νέας παραγωγικής μονάδας. Αυτή συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα. Ο όμιλός μας είναι έτοιμος να συμβάλει ουσιαστικά προκειμένου να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος». Είναι όμως το όνειρο μόνο ένα… όνειρο; Θα μπορούσε, κάποια στιγμή, να ανοίξει μια ελληνική βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτου;

 

«Η Ελλάδα είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο», λέει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης, «κυρίως λόγω της μεγάλης μας αγάπης για το αυτοκίνητο και επειδή φέρουμε βαριά σαν Έλληνες το γεγονός οτι αφήσαμε να εξαφανιστεί η αυτοκινητοβιομηχανία στην χώρα μας. Εμείς, σαν όμιλος, ο οποίος αντιπροσωπεύει έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, είμαστε σε θέση να συνεισφέρουμε στην οποιαδήποτε προσπάθειά τους προκειμένου να προχωρήσουν στην οποιαδήποτε επένδυση στην Ελλάδα. Πρέπει όμως να δοθούν επιπλέον φορολογικά κίνητρα για νέες επενδύσεις παραγωγής και καινοτομίας στη βιομηχανία και σε επιταχυνόμενες αποσβέσεις»…

 

ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ


«Μειώστε τη φορολογία για να αναπνεύσει η αγορά»

 

Μπορεί η αγορά του αυτοκινήτου να κινείται ανοδικά από πέρυσι, περνώντας ξανά το «φράγμα» των 100.000 ταξινομήσεων κατ’ έτος, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα είναι «ρόδινα» σε αυτή. Το αυτοκίνητο, στην Ελλάδα, είναι βαριά φορολογημένο, διαχρονικά, με αποτέλεσμα οι Έλληνες να έχουν μικρή, αναλογικά με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες της αυτοκίνησης. Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης εξηγεί στη “Deal”, ότι «η υψηλή φορολογία του αυτοκινήτου είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία των καταναλωτών να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο, διατηρώντας έτσι έναν στόλο ρυπογόνων οχημάτων μεγάλης ηλικίας σε κυκλοφορία και στην αύξηση μεταχειρισμένων οχημάτων εισαγωγής. Πρέπει οπωσδήποτε να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου οχημάτων που είναι σε κυκλοφορία με νέα, οικονομικότερα στη χρήση και φιλικότερα προς το περιβάλλον στην λογική που εφαρμόζεται σε άλλες ευρωπαικές χώρες».

 

Ρωτάμε τον κ. Συγγελίδη πώς έχει συμπεριφερθεί το Κράτος φορολογικά στις εταιρίες που είναι εισαγωγικές και αντιπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών και τι θα έπρεπε να αλλάξει, κατά τη γνώμη του. «Η Ελλάδα», απαντά, «βρίσκεται στις πρώτες θέσεις μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ με την υψηλότερη αύξηση φορολογίας. Συνεπώς, απαραίτητη είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών σε βάθος χρόνου, η μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα και στις υπηρεσίες, και στις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων μεταξύ άλλων».

 

Με την παρέμβασή του, μέσω της “Deal” ο Πολυχρόνης Συγγελίδης καταθέτει τη δική του πρόταση για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, γενικότερα, στη χώρα μας: «Αναμφίβολα, είναι αναγκαία η μείωση των φορολογικών συντελεστών στις μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι η ραχοκοκκαλιά της οικονομίας. Θα τις ανακούφιζε και θα επέτρεπε την περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας και αύξηση ρευστότητας στην αγορά».

 

 

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ