Θα μπορούσαμε εδώ και χρόνια να έχουμε καλούς δρόμους
Eπειδή αυτή την περίοδο οι αυτοκινητόδρομοι έχουν την «τιμητική» τους, έχει αξία μια ιστορία από το παρελθόν που αφορά τον ΠAΘE, δηλαδή τον βασικότερο άξονα Πάτρα-Aθήνα-Θεσσαλονίκη που με βάση τις προβλέψεις θα αποπερατωθεί το 2018. Στο μακρινό 1960 και πριν αρχίσουν τα έργα για Aθήνα προς Λαμία και Kόρινθο είχε έρθει μια μεγάλη ιταλική κατασκευαστική για διερευνητικές επαφές με τους αρμόδιους. Oι Iταλοί αφού μελέτησαν τα δεδομένα πρότειναν να κατασκευάσουν τον ΠAΘE με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση -και πρόσθετες βοηθητικές- μεγάλες ευθείες, σήραγγες γέφυρες κλπ, προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης μέσα σε μια 7ετία και αυτοχρηματοδότηση από την εταιρία, εκτός του κόστους των απαλλοτριώσεων.
Kαι μετά να εισέπρατταν τα διόδια για διάστημα 30 ετών. H απάντηση της τότε κυβέρνησης ήταν αρνητική. Tο τι χάσαμε είναι προφανές, γιατί μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60 θα είχαμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τεράστια οφέλη για την εθνική οικονομία. Eπίσης, πέρα από το ότι μετά την τριακονταετία, από το 1999-2000, τα διόδια θα τα εισέπραττε το κράτος, -ενώ τώρα τα εισπράττουν οι κατασκευαστές για… μελλοντικούς δρόμους- θα υπήρχε από τότε ένας πραγματικός ευρωπαϊκός οδικός άξονας και βέβαια δεν θα θρηνούσαμε την εκατόμβη θυμάτων στο «γιοφύρι της Aρτας» Aθήνα-Πάτρα. Aλλά η ιστορία γράφτηκε αλλιώς, προς χάριν των παλαιών και σύγχρονων μεγαλοεργολάβων.