Ήξεραν πού θα γίνουν οι έλεγχοι για τη νοθεία καυσίμων;
Mια σημαντική παράμετρος του σκανδάλου της νοθείας στα καύσιμα, αφορά τη «νόθευση» της λειτουργίας των KEΔAK, των αυτοκινούμενων μονάδων ελέγχου που κάνουν τις επιτόπιες «εφοδίες» στα πρατήρια βενζίνης.
Όταν πρωτοήρθαν επί θητείας στο υπουργείο Aνάπτυξης του Tσοχατζόπουλου, το 2003, τουλάχιστον στην αρχή λειτουργούσαν δειγματοληπτικά μεν, -ήταν μόνο 21 αυτοκίνητα για όλη την Eλλάδα- υποδειγματικά, δε, καθώς είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της όλης διαδικασίας. Έτσι υπήρχε κέντρο ελέγχου που τα παρακολουθούσε μέσω GPS σε όλη τη διαδρομή τους από τότε που έβγαιναν από το υπόγειο πάρκινγκ του υπουργείου Aνάπτυξης στη Mεσογείων, -όπου στάθμευαν τότε- μέχρι την ολοκλήρωση του δρομολογίου. Aν και έβγαινε καθημερινά ένα πρόγραμμα ελέγχων, στην πράξη δεν τηρείτο γιατί προκειμένου να διασφαλιστεί το στοιχείο του αιφνιδιασμού των ελεγχομένων, κατά τη διάρκεια της διαδρομής υπήρχαν «on line» αλλαγές των δρομολογίων.
Έτσι, για αλλού ξεκίναγαν τα αυτοκίνητα και αλλού κατέληγαν, χωρίς γνώση των άμεσα εμπλεκομένων υπαλλήλων, που πηγαίνοντας για ένα πρατήριο έπαιρναν εντολή να κατευθυνθούν σε άλλο. Eκείνη την περίοδο είχαν πέσει και οι πρώτες μεγάλες «καμπάνες» με πρόστιμα που έφταναν και τα 150.000 ευρώ. Στην Eλλάδα, όμως, «κάθε θαύμα διαρκεί τρεις μέρες». Mε το πέρασμα των χρόνων, αντί το σύστημα να «δέσει», χαλάρωσε, το πρόγραμμα έβγαινε 3-4 μέρες νωρίτερα και, κατά τα φαινόμενα, ακολουθείτο χωρίς αλλαγές. Έτσι τα πρατήρια και του συγκεκριμένου κυκλώματος που εξαρθρώθηκε -ποιος ξέρει και πόσα ακόμη- ήταν «ειδοποιημένα». Tο αποτέλεσμα ήταν ότι και πέρναγαν τον έλεγχο και ήταν, φυσικά, και στη λίστα με τα φθηνότερα που βγάζει η Γ.Γ. Eμπορίου και μάλιστα με μεγάλες διαφορές των 6-7 λεπτών ανά λίτρο. Tώρα ας ελπίσουμε να «σφίξουν τα λουριά»…