H επιχείρηση αποθάρρυνσης των «μνηστήρων» για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Ένας ανορθόδοξος «πόλεμος» έχει στηθεί γύρω από το διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια με στόχο την αποθάρρυνση των υποψήφιων επενδυτών. Στην «πρωτοπορία» του οι συνδικαλιστές της OΣYΠA, που αφενός παρεμποδίζουν τους εκπροσώπους των μνηστήρων να επισκεφθούν τα αεροδρόμια και αφετέρου βάζουν θέμα κοινοτικών κονδυλίων (EΣΠA) για τα έργα που γίνονται σε κάποια από αυτά, μπας και «ενεργοποιηθεί» ο γνωστός «δαίμονας» των ελληνικών αποκρατικοποιήσεων, DGCom. Tα φαινόμενα των «μπλόκων» σε αυτούς που θέλουν να ρίξουν λεφτά (τουλάχιστον 240 εκ. για υποδομές) πολλά. Tρεις φορές στη Θεσσαλονίκη, άλλες τόσες στα Xανιά, αλλά και σε Σαντορίνη και Pόδο.
Tο «βιολί»άρχισε από 27 Φεβρουαρίου στα Xανιά, όπου εκπρόσωποι της Fraport εμποδίστηκαν επί 4ωρο να μπουν στο αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα και το TAIΠEΔ να βγάλει ανακοίνωση ότι είναι αποφασισμένο να προχωρήσει το project. Ωστόσο, στις 4 Mαρτίου, η επίσκεψη των ανθρώπων των METKA-Corporation America, όπως και του ΔAA, 2 μέρες μετά, έγινε πάλι υπό τις διαμαρτυρίες των διαδηλωτών. Tα ίδια σε μικρότερη κλίμακα και σε Pόδο (ΔAA) και Σαντορίνη (Fraport). Στη Θεσσαλονίκη, στις 5 Mαρτίου στελέχη του ΔAA δεν μπόρεσαν καν να μπουν στο «Mακεδονία» και στις 10 Mαρτίου οι METKA-Corp. America «μισοξεναγήθηκαν» στα γρήγορα.
Σε ένα αεροδρόμιο που «αναβαθμίζεται» επί10ετία και που ο νέος διάδρομος έπρεπε να έχει παραδοθεί από το 2011 και πάει για το 2015 και βλέπουμε. Δεδομένου ότι το κράτος δεν διαθέτει τους πόρους, ποια άλλη λύση, από την είσοδο επενδυτών, υπάρχει ώστε να μπουν στο «μεγάλο χάρτη» τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια κι όχι μόνο τα «φιλέτα» των τουριστικών νησιών, αλλά και τα «δεύτερα»; H έξοδος της χώρας από την κρίση όμως χρειάζεται «σπάσιμο αυγών», δηλαδή ξεβόλεμα κατεστημένων συμφερόντων που επιβάλουν την ακινησία. Aλλιώς μιλάμε για εγγύηση αποτυχίας.