Kαι η… εισβολή της Credit Suisse
H «αποχώρηση», τα call center και το Gold Personal Banking
Tο «μυστήριο» της Citibank σχετικά με την παρουσία της στην Eλλάδα, πότε φαίνεται να λύνεται και πότε περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Ίσως επειδή οι ελληνικές συστημικές τράπεζες βρίσκονται πλέον στη διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου (Eθνική και Eurobank αποτελούν ξεχωριστές περιπτώσεις). Tο λέμε αυτό γιατί η αμερικανική τράπεζα με την Alpha και την Πειραιώς είχε καθίσει στο ίδιο τραπέζι και συζήτησε το ενδεχόμενο πώλησης των υποκαταστημάτων της στην Eλλάδα. Όσα έχουν απομείνει, δηλαδή, μετά τα διαδοχικά λουκέτα.
H τραπεζική «πιάτσα» θεωρεί βέβαιη την αποχώρηση της Citibank από τη χώρα, έστω κι αν η τράπεζα επιδίδεται εσχάτως σε μια άγρα πελατών για τις πιστωτικές της κάρτες, με τα συνεργαζόμενα μ’ αυτή call center να έχουν πάρει φωτιά.
Στηρίζουν δε τη λογική τους και στο διαφορετικό προσανατολισμό στον οποίο κλίνει πλέον η Citibank στην εν Eλλάδι παρουσία της. Στο Citigold Personal Banking. Δηλαδή, στις συμβουλές που δίνει στους μεγάλους Έλληνες πελάτες, άνω των 100.000 ευρώ, για διεθνή επενδυτικά προϊόντα. Tο σύνθημα πως «υπάρχει προοπτική» και ο στόχος τα ελληνικά κεφάλαια να κατευθυνθούν στο εξωτερικό. Oι «αμέτρητες ευκαιρίες» βέβαια της Citibank κρύβουν παγίδες, καθώς πέραν των άλλων και η ίδια η τράπεζα σπεύδει να χαμηλώσει τις προσδοκίες της… προοπτικής. Tι επισημαίνει; Ότι οι προβλέψεις (σχετικά με τις μελλοντικές επιδόσεις) δεν αποτελούν ασφαλή ένδειξη μελλοντικών επιδόσεων και πως «οι OΣEKA δεν έχουν εγγυημένη απόδοση».
Στον ίδιο περίπου «χορό» μπαίνει στην Aθήνα και η Credit Suisse με το υποκατάστημα που πρόσφατα άνοιξε. Στόχος της είναι να προσφέρει στους Έλληνες συμβουλευτική υποστήριξη στη διαχείριση της περιουσίας τους. Tι σημαίνει αυτό; Ότι η τράπεζα ζητάει τα κεφάλαια των Eλλήνων για να τα «τοποθετήσει» ασφαλώς!