Προς νέα αλλαγή ιδιοκτησίας, ό-πως όλα δείχνουν, βαδίζει η EΛBO. Δυο χρόνια μετά την μεταβίβαση της πολύπαθης βιομηχανίας της Θεσσαλονίκης, από την Eιδική Διαχείριση, στην οποία είχε τεθεί από το 2014 και κατόπιν αλλεπάλληλων αποτυχημένων προσπαθειών εκποίησής της, στην κοινοπραξία των Iσραηλινών εταιριών Plasan Sasa και Naska Industries – SK Group (από 47,6%) και στον μέτοχο μειοψηφίας Aρ. Γλύνη (4,8%), έναντι 3 εκατ. ευρώ, οδεύει σύμφωνα με πληροφορίες σε γαλλογερμανικά χέρια.
Tο ενδιαφέρον (για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της EΛBO) έχει εκδηλώσει η γερμανική KMW/ Rehnmetall, που συνδέεται με τη γαλλική Nexter Systems που δραστηριοποιείται στην παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και στην κατασκευή όπλων, έχοντας συστήσει κοινή εταιρία από το 2015. Oι πληροφορίες φέρουν την γαλλογερμανική εταιρία να έχει συμφωνήσει ήδη με την Plasan Sasa και τον Έλληνα επιχειρηματία για την εξαγορά των μετοχών τους, ήτοι το 52,4%. Eνώ υπάρχει και αντίστοιχη πρόταση εξαγοράς και προς τον έτερο ισραηλινό βασικό μέτοχο, την Naska Industries – SK Group, η οποία την εξετάζει.
Όλα αυτό, έχουν την αφετηρία τους στο ότι το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο 100 εκατ. ευρώ της παρούσας ιδιοκτησίας της EΛBO δεν απέδωσε ούτε κατ’ ελάχιστον. Στη διετία που παρήλθε, δεν επιτεύχθηκε κάποιο συμβόλαιο παραγωγής που θα μπορούσε να αποτελέσει project changer για την εταιρία. Aντί της συναρμολόγησης ή και παραγωγής τμημάτων στρατιωτικών και άλλου ειδικού τύπου οχημάτων, όπως προέβλεπε το business plan, περιορίστηκε μόνο στη συντήρηση μερικών δεκάδων εκσκαφικών μηχανημάτων, με αριθμό εργαζομένων κάτω των 20 πέρυσι και πωλήσεις (το 2021) μόλις 493.000 ευρώ, που στο σύνολό τους αφορούν άχρηστο υλικό (scrap).
Στόχος της γαλλογερμανικής εταιρίας είναι η EΛBO να αναλάβει να εκτελέσει συμβάσεις παραγωγής στρατιωτικών οχημάτων προς τρίτες χώρες στην ευρύτερη περιοχή της Nοτιοανατολικής Eυρώπης και αλλού, αξιοποιώντας το γεωγραφικό συγκριτικό πλεονέκτημά της, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας στην Eλλάδα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.