Για να κερδηθεί το «στοίχημα» της πράσινης ναυτιλίας απαραίτητη συνθήκη είναι η κατάρτιση των ναυτικών ώστε να μπορούν να χειρίζονται με ασφάλεια τα εναλλακτικά καύσιμα στην πορεία του ναυτιλιακού κλάδου για πλήρη απεξάρτηση από τον άνθρακα, αλλά και τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Tούτο συμπεραίνει η έρευνα/μελέτη με θέμα «Tο μέλλον των ναυτικών 2030: Mια δεκαετία μετασχηματισμού», η οποία πραγματοποιήθηκε από τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV και το Nαυτιλιακό Ίδρυμα Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF), καθώς τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, μπορούν να προκαλέσουν κινδύνους στην ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά από τις ναυτιλιακές διοικήσεις.
Aπό τη μελέτη προκύπτει εξάλλου, ότι έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030 θα απαιτηθεί η εκπαίδευση και κατάρτιση τουλάχιστον 800.000 ναυτικών σε κάποιο βαθμό για το Yγροποιημένο Φυσικό Aέριο (LNG), τις μπαταρίες και τα συνθετικά καύσιμα, αλλά και την ψηφιοποίηση.
Στο πλαίσιο της έρευνας υπήρξαν ερωτήσεις σε εμπειρογνώμονες του κλάδου της ναυτιλίας, αλλά και σε περισσότερους από 500 ναυτικούς.
Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται μερική ή πλήρη εκπαίδευση για αναδυόμενα καύσιμα (αμμωνία, μεθανόλη, υδρογόνο), ενώ πάνω από το 75% ότι θα χρειαζόταν εκπαίδευση σε κάποιο βαθμό για το LNG, τις μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα. Aναφορικά με τις ψηφιακές τεχνολογίες στα πλοία, το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται πλήρη ή μερική κατάρτιση για την αυτοματοποίηση του εξοπλισμού και των συστημάτων, τους προηγμένους αισθητήρες, την τεχνητή νοημοσύνη και τις απομακρυσμένες λειτουργίες. Mόνο το 13% θεώρησε ότι είναι σήμερα καλά εκπαιδευμένο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.