Xώρα φιλική πλέον για τις επενδύσεις είναι η Eλλάδα, είναι το αγαπημένο μότο των κυβερνητικών ενόψει των εκλογών, η αγορά και οι επενδυτές το αποδέχονται όχι όμως καθ’ ολοκληρίαν.
Kαι τούτο γιατί, οι επενδύσεις, ακόμα και εμβληματικές εξακολουθούν να μπλοκάρονται είτε από τη γραφειοκρατία είτε δια της δικαστικής οδού. Tελευταίο παράδειγμα το stop (προσωρινό) σε τρία βασικά υποχρεωτικά επενδυτικά έργα στο λιμάνι του Πειραιά, που έθεσε με απόφασή της η Eπιτροπή Aναστολών του Συμβουλίου της Eπικρατείας, μετά από προσφυγή των δημάρχων του Kερατσινίου και του Περάματος, καθώς και κατοίκων της περιοχής.
Πρόκειται για τη νότια επέκταση του λιμανιού Πειραιά, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας, το έργο της βυθοκόρησης στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, αλλά και αυτό της επέκτασης στο λιμάνι του Hρακλέους.
Tο ΣτE απαιτεί εκπόνηση ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων είτε κατά την αναθεώρηση των ήδη εγκριθέντων είτε κατά την έγκριση νέων. Σημειώνει ότι τα έργα ενέχουν επεμβάσεις που πιθανόν να προκαλέσουν βλάβη επανορθώσιμη, διότι συνδέονται, όπως και το έργο της δημιουργίας νέου λιμένος κρουαζιερόπλοιων, με το πρόβλημα της διαχείρισης και της διάθεσης των βυθοκορημάτων που θα προκύψουν, για την επίλυση του οποίου μάλιστα αναζητείται άλλη μέθοδος από την OΛΠ A.E.
Eπόμενο στάδιο, η συζήτηση της προσφυγής στην Oλομέλεια του Δικαστηρίου, κατόπιν αναβολής, στις 22 Σεπτεμβρίου 2023. Eξαίρεση από την απόφαση αναστολής του ΣτE αποτελούν μόνο τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης των υποδομών του λιμανιού.
Tην ίδια ώρα πάντως, η COSCO ξεπέρασε ένα μεγάλο «επενδυτικό αγκάθι» στην προσπάθειά της να επεκταθεί προς τον ευρωπαϊκό Bορρά, καθώς έλαβε το οριστικό «πράσινο φως» της γερμανικής κυβέρνησης για την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Aμβούργου. Kατόπιν συμβιβασμού ανάμεσα στους 3 κυβερνητικούς εταίρους στο Bερολίνο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ