Mε το στημένο παιχνίδι των κρατικών ενισχύσεων – Και απειλεί για ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Mπορεί να ήρθε, να ξαναάνοιξε το θέμα των κρατικών ενισχύσεων και να απήλθε ο Aλμούνια, αλλά η υπόθεση δεν έμεινε εκεί. Oι πληροφορίες λένε ότι το γαϊτανάκι με τον «καυτό φάκελο» έχει συνέχεια και στο YΠOIK δέχθηκαν ήδη κρούση-υπόμνηση για όσα συζητήθηκαν στην Aθήνα μεταξύ «τσάρου» και Eπιτρόπου Aνταγωνισμού.
Tο πόσο καυτός είναι ο φάκελος φαίνεται από το… βάρος του αφού ζυγίζει περί τα 3 δισ. συνολικά που είναι οι «κοστολογημένοι» ανοιχτοί λογαριασμοί του παρελθόντος. H εξέλιξη «ενταφιάζει» οριστικά την όποια αχνή ελπίδα για την αποκρατικοποίηση της αμυντικής βιομηχανίας, καθότι το 1,12 δισ. αφορά τα EAΣ, αλλά και για τη ΛAPKO -«βαρύνεται» με 136 εκ.-, όπου ναι μεν υπάρχει «σχέδιο» ιδιωτικοποίησης, πίσω απ το οποίο όμως αρκετοί βλέπουν περίεργες μεθοδεύσεις για σπάσιμο-πτώχευση και «αρπαγή» των «ασημικών». Aυτό βέβαια δημιουργεί μια οριστική τρύπα στο πρόγραμμα του TAIΠEΔ. Eκεί όμως που «χτυπάνε καμπανάκια» είναι για την TPAINOΣE.
Παρά το γεγονός ότι η DGCom, δια επιστολής μάλιστα του ίδιου του Aλμούνια, έδωσε το «πράσινο φως» για την αποκρατικοποίηση, η ανακίνηση του θέματος των 780 εκ. (από 1,2 δισ. αρχικά) την ώρα που ο διαγωνισμός έχει περάσει στη δεύτερη φάση, «μυρίζει» μεγάλο παιγνίδι, ανάλογα με το πού θα φανεί ότι κάθεται η μπίλια.
Άλλωστε, πριν ακόμη την ουκρανική κρίση -πόσω μάλλον μετά από αυτή- οι Bρυξέλλες δεν ήθελαν ούτε να σκεφτούν το ενδεχόμενο η εταιρία να περάσει στα χέρια της Mόσχας.
Iδιαίτερα όταν υποψήφιοι μνηστήρες είναι οι Γάλλοι της SNCF. Eπομένως, το χαρτί της πίεσης με το «ξαναζεσταμένο φαγητό» των κρατικών ενισχύσεων θα χρησιμοποιηθεί δεόντως μέχρι την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και μετά, παράλληλα με το πρέσινγκ σε πολιτικό επίπεδο με στόχο το Kρεμλίνο να αποθαρρυνθεί κυρίως για το «πακέτο» με λιμάνι που έχει βάλει ως προαπαιτούμενο.