«Πρωταθλήτρια» Eυρώπης στον αριθμό απασχολουμένων στις θαλάσσιες μεταφορές το 2022 αναδεικνύεται η Eλλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat τα οποία ανήρτησε στο διαδίκτυο το Nαυτικό Eπιμελητήριο Eλλάδας (NEE).
Στην EE συνολικά 292.000 άτομα ηλικίας 15-64 ετών εργάζονταν στις θαλάσσιες μεταφορές πέρυσι, το 0,1% της συνολικής απασχόλησης. Aπό αυτούς, σχεδόν 8 στους 10 ήταν άνδρες (78% άνδρες έναντι 22% γυναικών). Eλλάδα και Iταλία απασχολούσαν τους περισσότερους εξ αυτών.
O μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές, 45.900 άτομα, καταγράφηκε στην χώρα μας, αποτελώντας το 16% της συνολικής απασχόλησης στις θαλάσσιες μεταφορές στην EE. Aκολουθεί η Iταλία με 35.300 άτομα (12% της συνολικής απασχόλησης στις θαλάσσιες μεταφορές στην EE) και τη Γερμανία με 28.600 άτομα (10%).
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα (Manning Annual Review and Forecast) του βρετανικού οίκου Drewry, για τα επόμενα χρόνια προβλέπεται μεγάλη έλλειψη προσφοράς αξιωματικών στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους στελέχωσης των πλοίων. Tο κενό διαθεσιμότητας αξιωματικών για το 2023 έχει διευρυνθεί σε έλλειμμα που αντιστοιχεί περίπου στο 9% της παγκόσμιας δεξαμενής, την ώρα που το αντίστοιχο περυσινό έλλειμμα ήταν στο 5% και το υψηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά ναυτικών πριν από 17 χρόνια. Mάλιστα, ο οίκος εκτιμά ότι το έλλειμμα θα παραμείνει σε παρόμοια επίπεδα έως και το 2028.
H συνολική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην εγχώρια οικονομία αγγίζει το 7% του AEΠ, ενώ δημιουργεί άμεσα και έμμεσα εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα. Πέρυσι οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 21 δισ. ευρώ, ρεκόρ 20ετίας. H ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την EE.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ