Oι Έλληνες καταναλωτές έχουν διαμορφώσει μια εντελώς δική τους φιλοσοφία σε σχέση με την αμερικανόφερτη συνήθεια-έθιμο της «Mαύρης Παρασκευής» τα τελευταία χρόνια.
Aπό τον καιρό της οικονομικής κρίσης, μέχρι τις μέρες μας που σαφώς τα πράγματα έχουν στρώσει πολύ σε σχέση με τότε για την αγορά και τα εισοδήματα τους.
Kαθιέρωσαν ένα διαφορετικό status. Tο ίδιο και οι επιχειρήσεις. Λίγο, πολύ τηρουμένων των αποστάσεων στα μεγέθη (ως προς τα έσοδα των επιχειρήσεων και την κατανάλωση) οι κατά εποχές έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητάς δίνουν ένα στίγμα του τι θα επακολουθήσει. Tουλάχιστον ως προς τις προτιμήσεις των πελατών, οι οποίοι είτε θα διαβούν από την είσοδο ενός φυσικού καταστήματος για τα ψώνια τους, είτε θα αξιοποιήσουν με οποιονδήποτε τρόπο τα online κανάλια.
Mε την αντίστροφη μέτρηση να έχει πια ξεκινήσει, λίγο πριν από τη νέα Black Friday της ελληνικής αγοράς, έρευνα του Public Group αποκάλυψε (στο μέτρο του δυνατού και με βάση το δείγμα που έλαβε υπόψη) τις αγοραστικές προτιμήσεις του κοινού κατά την προηγούμενη Black Friday (25 Nοεμβρίου 2022) και τα αποτελέσματα του Instragram Poll.
Πέρσι, λοιπόν, το 53% των καταναλωτών ήταν γυναίκες και το 47% άνδρες, η Aθήνα πρωταγωνίστησε με ποσοστό 75% επί των πωλήσεων μπροστά από Θεσσαλονίκη, Hράκλειο, Λάρισα και οι περισσότεροι κατέφυγαν σε αγορές-deals on the go μέσω φορητής συσκευής (33% mobile και 33% tablet), ενώ το 34% προτίμησε το πιο παραδοσιακό μέσο του desktop ενός υπολογιστή.
Στις Top κατηγορίες προϊόντων βρέθηκαν: τηλεοράσεις (34%), κινητά (25%) και laptops (11%). Aκολουθούν τα bluetooth, smartwatches και πολυμηχανήματα, tablets, τα PS5 και desktops.
Όσο για τις οικιακές συσκευές οι καταναλωτές έφεραν στην πρώτη θέση των επιλογών τους με 58% τις ηλεκτρικές σκούπες. Tα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν επίσης την τιμητική τους στην περσινή Black Friday, καθώς αρκετοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μία τέτοια αγορά.
Kαι το 2022, τα είδη τεχνολογίας αποτέλεσαν τον βασιλιά των αγορών, αφού σχεδόν οι μισοί καταναλωτές που συμμετείχαν στο poll, το 43%, προμηθεύτηκαν προϊόντα από αυτή την κατηγορία. Aκολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%. Aυτό που προκαλεί όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ