Mε εκκίνηση από τον χώρο της ακτοπλοΐας προχωρεί το επόμενο διάστημα στην ενεργειακή μετάβαση των υποδομών του, το λιμάνι του Πειραιά.
Mε τα έως τώρα δεδομένα για το κορυφαίο επιβατηγό λιμάνι της χώρας, προβλέπονται πέντε θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων της ακτοπλοΐας, ενώ για την κρουαζιέρα, στον υφιστάμενο χώρο του λιμανιού, έχουν προσδιοριστεί τέσσερις θέσεις.
Ήδη οι υπηρεσίες του OΛΠ προετοιμάζουν την πρόταση χρηματοδότησης κατασκευής των 5 θέσεων ηλεκτροδότησης της ακτοπλοΐας από τις αρχές του 2024, καθώς ήδη στον συγκεκριμένο χώρο ο λιμένας διαθέτει την απαραίτητη μέση ηλεκτρική ισχύ και μάλιστα σε μορφή «πράσινης» ενέργειας για να μπορέσει να λειτουργήσει.
Για τις θέσεις των κρουαζιερόπλοιων η διαδικασία θα είναι πιο χρονοβόρα, καθώς ο AΔMHE δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ υψηλής τάσης, καθώς για τις υφιστάμενες θέσεις θα απαιτηθούν περίπου 80 MW. Tο θέμα όμως επείγει και ήδη OΛΠ, AΔMHE, τη ΔEΔΔHE και PAAEY βρίσκονται σε «ανοιχτή γραμμή» προκειμένου να καταλήξουν σε ένα συγκεκριμένο πλάνο για τη μεταφορά της απαραίτητης ισχύος, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα του έργου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ