Σε αναζήτηση οικονομικών δώρων 1 στους 2 καταναλωτές

Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους.

Το 83,7% των Ελλήνων σκοπεύει να ξοδέψει το πολύ έως 500 ευρώ στις χριστουγεννιάτικες αγορές

Οι Ελληνες καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων, σύμφωνα με τα στοιχεία νεότερης έρευνας της Klarna, της κορυφαίας παγκοσμίως υπηρεσίας πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο, σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών Appinio και συμμετείχαν 1.000 Ελληνες καταναλωτές, ηλικίας από 18 έως 77 ετών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά.

Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.
Για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.

Επίσης, η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα, από την έρευνα προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

1) Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 έως 50 ευρώ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51 και 100 ευρώ.

2) Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101 έως 250 ευρώ, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 έως 500 ευρώ.

3) Ενα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501 έως 1.000 ευρώ, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1.001 έως 2.000 ευρώ.

4) Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500 ευρώ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501-1.000 ευρώ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51-100 ευρώ (έναντι 13% των ανδρών).

«Εξυπνες» πρακτικές

Οι τεχνολογικές λύσεις για την αναζήτηση ιδεών και πιο οικονομικών προϊόντων αυξάνονται, όπως και οι λύσεις πληρωμών, με περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες λύσεις «buy now, pay later», όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna.

Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι: α) Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%), β) εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%), γ) προγράμματα ανταμοιβής (36,2%), δ) προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%) και ε) κουπόνια (27,9%).

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 20/12/2024)

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ