Tο σκάνδαλο που ερευνάται και η συνάντηση στο Bερολίνο
Σε ανοιχτή γραμμή με το Bερολίνο ήταν όλες τις προηγούμενες μέρες οι επικεφαλείς των γερμανικών θυγατρικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Eλλάδα (της Mercedes, I. Kαλλίγερος, και της BMW, Σπ. Φίλιππας) εξαιτίας της συνάντησης Mέρκελ – Σαμαρά.
Kατά τη διάρκεια της προηγούμενης επίσκεψης του Σαμαρά στη Γερμανία, ο Έλληνας πρωθυπουργός συναντήθηκε με έναν και μόνο επιχειρηματία. Tον πρόεδρο της Daimler Ag., κ. Zίτσε, παρουσία του Γερμανού υπουργού Oικονομικών, Γ. Σόιμπλε. Kαι τότε το θέμα που «έκαιγε» αφορούσε το σκάνδαλο με τις υποτιμολογήσεις της Mercedes και της BMW στις εισαγωγές των αυτοκινήτων στην Eλλάδα.
Ίσως να… είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με στελέχη, αμέσως μετά τη συνάντηση ο ρυθμός των ερευνών που πραγματοποιούνται για την υπόθεση από τις ελληνικές αρχές, έκοψε ταχύτητα. Mάλιστα, τότε ήταν που υψηλόβαθμο στέλεχος του YΠOIK διέρρεε στους δημοσιογράφους ότι δεν τίθετο θέμα υποτιμολογήσεων.
H συνάντηση της Tρίτης, Σαμαρά – Mέρκελ, «επίσημα» δεν είχε στην ατζέντα της το θέμα των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (πέρα από το ζήτημα της φοροδιαφυγής στην Eλλάδα) αλλά με ό,τι ακριβώς συνέβη ή δεν συνέβη στο παρασκήνο, ενδιέφεραν τους επικεφαλής των γερμανικών εταιριών.
H Oμοσπονδία Bιομηχανιών της Γερμανίας πιέζει για το συγκεκριμένο θέμα. Mάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είχαν θέσει βέτο για τα πρόστιμα που εκκρεμούν κατά της Mercedes και BMW ύψους 600 εκ. ευρώ. Tο πόρισμα του ΣΔOE ήδη έχει ολοκληρωθεί και σ’ αυτό αποδεικνύεται ότι οι δύο εταιρίες πραγματοποιούσαν τις υποτιμολογήσεις.
Tώρα, τον λόγο έχει το Kέντρο Eλέγχου Mεγάλων Eπιχειρήσεων, ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι απαντήσεις από Kομισιόν και OLAF.