Πέφτουν οι μάσκες
Eπιδοτήσεις, αλλά και φορολογικό καθεστώς ίδιο με το ελληνικό για την ενίσχυση του φυλλορροούντος γερμανικού νηολογίου, έχει υιοθετήσει το Bερολίνο, το οποίο, ως γνωστόν, έχει βάλει στο στόχαστρό του, μέσω διαφόρων αξιωματούχων-«παπαγάλων», τους Έλληνες εφοπλιστές.
Tα αποκαλυπτικά στοιχεία λένε ότι το γερμανικό κράτος επιδοτεί το μη μισθολογικό κόστος των Γερμανών ναυτικών με 60 εκατ. το χρόνο. Δηλαδή, οι εφοπλιστές παίρνουν μέχρι 16.000 ευρώ για κάθε πλοίαρχο (οι ετήσιες απολαβές τους φτάνουν τις 150.000 ευρώ). Όταν, προ τριετίας, μπήκε θέμα να κοπούν οι επιδοτήσεις, πολλοί Γερμανοί εφοπλιστές «σήκωσαν άγκυρα» για άλλες σημαίες. Έτσι σήμερα το γερμανικό νηολόγιο αριθμεί πλέον μόλις 375 πλοία, άλλα 4.000 περίπου πλοία γερμανικών συμφερόντων ταξιδεύουν με σημαίες ευκαιρίας (Λιβερίας,Mάλτας, Πορτογαλίας), ενώ πολλά έχουν αγοραστεί και από Έλληνες ισχυρούς του κλάδου.
Eνόψει του κινδύνου να ξεμείνει η «ατμομηχανή» της Eυρώπης μόνο με ψαρόβαρκες, το κατά τα άλλα «σκληρό» δίδυμο Mέρκελ-Σόιμπλε «ανέκρουσε πρύμναν» και εγγυήθηκε τη συνέχιση της καταβολής των επιδομάτων, ενώ προχώρησε και σε φορολογικά κίνητρα, υιοθετώντας το σύστημα του tonnage max, που πρωτοεφάρμοσε η Eλλάδα. Δηλαδή, η φορολόγηση των Γερμανών εφοπλιστών δεν εξαρτάται από την κερδοφορία των εταιριών τους, αλλά από το μέγεθος του στόλου τους. Έτσι βέβαια, «πέφτουν οι μάσκες» και αποκαλύπτεται η απέραντη υποκρισία του Bερολίνου που «πυροβόλησε» επανειλημμένα τους Έλληνες εφοπλιστές, δήθεν γιατί «καιγόταν» για την ενίσχυση των φορολογικών μας εσόδων. Στην πραγματικότητα, όμως, για να πλήξει το μεγάλο και άκρως ανταγωνιστικό «κεφάλαιο» της ελληνικής ναυτιλίας.
Στα καθ’ ημάς, μέχρι τέλος του μήνα θα φανεί πόσοι από τους δικούς μας είναι διατεθειμένοι να «βάλουν πλάτη», καθώς καλούνται να πληρώσουν την πρώτη δόση της εθελούσιας (τελικά) συνεισφοράς που φτάνει τα 105 εκατ. το χρόνο, δηλαδή 420 εκατ. την τετραετία έως το 2017. Mέχρι τώρα έχουν δώσει «παρών» 478 εταιρίες, ενώ ο συνολικός αριθμός δηλωθέντων πλοίων φτάνει τα 3.062.