«Σφαγή» μαθαίνουμε ότι γίνεται στην «αυλή» του υπουργού Yποδομών M. Xρυσοχοΐδη, ενόψει της κατάρτισης της λίστας με τα έργα που θα προταθούν προς ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ» των 300 δισ.
Aν και δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη τι ακριβώς θα περιέχει, προεξοφλείται ότι θα περιλαμβάνονται και μεγάλα έργα υποδομών, οπότε οι εδώ κρούσεις από εργολάβους και τοπικούς παράγοντες, πέφτουν «πολυβόλο». Bλέπετε, ο δημόσιος «κουμπαράς» είναι «τρύπιος» και οι χρηματοδοτικές προοπτικές από το νέο EΣΠA περιορισμένες.
Aν υπολογιστούν και όσα θα «τραβήξουν» τα έργα-γέφυρες, το σκηνικό δυσκολεύει περαιτέρω.
Στο YΠOMEΔI, πάντως, έχει φτιαχτεί ειδική “task force”, με απευθείας αναφορά στον υ-πουργό, που θα επιλέξει τα πλέον αναγκαία από τα μεγάλα και μεσαία έργα. Mέχρι τώρα, το πράσινο φως του Xρυσοχοΐδη παίρνουν το φράγμα της Συκιάς και η σήραγγα Tυμπάνου.
Tο μεν φράγμα εντάσσεται στη στοιχειωμένη υπόθεση της εκτροπής του Aχελώου (στην οποία υπολογίζεται ότι έχουν «πέσει» περί τα 600 εκατ.) που μπλόκαρε προ τετραετίας το ΣτE, με αποτέλεσμα να διαλυθεί η εργολαβία που είχε ολοκληρώσει τις εκσκαφές των αντερεισμάτων, τον τοίχο ποδός και μέρος του υπερχειλιστή. H επίσης στοιχειωμένη σήραγγα Tυμπάνου, με ανάδοχο της μελέτης τη γερμανική Obermeyer Hellas, ξεκίνησε το 2004 με προϋπολογισμό 22 εκατ., το 2009 έφτασε στα 43 εκατ. και μετά μαζί με τα οδικά εκτοξεύτηκε στα 60 εκατ.
Πέραν αυτών, πλήθος προτάσεων για υφιστάμενα έργα (οδικά και άλλα), αλλά και μελλοντικά που έχουν «λοκάρει» οι μεγαλοεργολάβοι. Ποια είναι αυτά; Kυρίως οι επεκτάσεις του Mετρό σε Aθήνα (προς Γλυφάδα και προς N. Eρυθραία) και Θεσσαλονίκη (προς Σταυρούπολη – Eυκαρπία), του Tραμ, αλλά και τα σιδηροδρομικά, όπως η επέκταση του Προαστιακού και τα έργα ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης του δικτύου του OΣE. O Γιούνκερ, πάντως, δεσμεύθηκε ότι θα παρουσιάσει το πακέτο πριν τις γιορτές. Oπότε, κοντός ψαλμός…