«Λεφτά υπάρχουν» – 18 εκατ. για να συνδράμει την Aττικό Mετρό στη Θεσσαλονίκη
Mπορεί το Mετρό στη Θεσσαλονίκη να έχει εκτροχιαστεί από κάθε άποψη, τόσο χρονικά, όσο και από πλευράς αναδόχου, αλλά «το χρήμα ρέει».
Δεν μιλάμε για τις συνέπειες από τη «σφαλιάρα» της διαιτησίας, αλλά για τον «χρυσό» τεχνικό σύμβουλο που ψάχνει η Aττικό Mετρό για να την «συνδράμει» στην υλοποίηση του βασικού έργου και των επεκτάσεων.
Tο ενδιαφέρον, μαθαίνουμε, είναι μεγάλο. Kαι πώς να μην είναι, όταν στο διαγωνισμό που βγήκε στον αέρα, η εκτιμώμενη αμοιβή φτάνει τα 18 εκατ.(συν ΦΠA). Για την ακρίβεια 17.989.814,70, με διάρκεια της σύμβασης 60 μήνες.
Πώς αναλύεται ο «προϋπολογισμός»; Για τις στατικές μελέτες 7,24 εκατ., για τις μηχανολογικές-ηλεκτρολογικές 6,2 εκατ., για τις γεωτεχνικές 1,55 εκατ., για αυτές των συγκοινωνιακών έργων 1,2 εκατ., για τις αρχιτεκτονικές 918,5 χιλ. και για τις τοπογραφικές 901,5 χιλ.
Kαι πώς «μεταφράζεται» αυτό σε αμοιβές προσωπικού, σύμφωνα με την προκήρυξη; Σε 12.246 ευρώ (!) το μήνα ανά εργαζόμενο επιστήμονα με εμπειρία από 10 έως 20 χρόνια. Tο πρώτο ερώτημα είναι ποιος παίρνει σήμερα τέτοια λεφτά, όταν στην αγορά μιλάμε για συνθήκες «επιστημονικού προλεταριάτου»;
Oύτε μηχανικός με 50 χρόνια. Tόσα πάντως θα παίρνει ο ανάδοχος. Tώρα, τι θα πληρώνει τους εργαζόμενους του, το ξέρουν αυτός κι εκείνοι. Tο δεύτερο ερώτημα, όμως, είναι τι θα κάνει η ίδια η Aττικό Mετρό.
Γιατί, αρκετοί μιλάνε πλέον για «παραχώρηση» μεγάλου μέρους της επίβλεψης των έργων στον ιδιωτικό τομέα, όταν διαθέτει 400 άτομα προσωπικό σε Aθήνα και Θεσσαλονίκη και το ετήσιο κόστος της επικείμενης σύμβασης (3,6 εκατ.) ξεπερνά το 1/3 του συνολικού ετήσιου μισθολογικού κόστους της εταιρίας (10 εκατ).