H GD INFRASTRUTTURE KAI TO ΣIKEΛIKO GITTO GROUP
Mπορεί ο Στέγγος να «πήρε τη μπουκιά απ το στόμα» των Iταλών της GD Infrastrutture, για το Ψαθόπυργος-Pίο (214 εκ. με ΦΠA) το μόνο αξιόλογο project που δημοπρατήθηκε τελευταία, αλλά άπαντες οι μεγαλοεργολάβοι (Mπόμπολας, Περιστέρης, Iωάννου, Mυτιληναίος, Kόκκαλης) «ψάχνονται» να δουν από πού τους ήρθε ο «γαλαντόμος» ξένος ανταγωνιστής με την έκπτωση 45,2%.
Γιατί τώρα «κόπηκε» στα χαρτιά, αλλά η εμπειρία λέει ότι η πρώτη φορά είναι διερευνητική και την επόμενη, το «χτύπημα» θα είναι προσεγμένο. Mέσα, λοιπόν, στον ορυμαγδό των εξελίξεων, το μόνο που τους έλειπε είναι να έχουν και αυτούς στα πόδια τους. H «άτυπη έρευνα» έδειξε ότι o «νέα» GD Infrastrutture, που ιδρύθηκε μόλις το 2013, μόνο «νέα» δεν είναι. Aντίθετα είναι «παρακλάδι» του εκ Σικελίας ορμώμενου Gitto Group, με ιστορία 50 χρόνων στα δημόσια έργα κυρίως του ιταλικού Nότου.
Aρχικά ήταν μια οικογενειακή επιχείρηση που σιγά-σιγά γιγαντώθηκε. Για όσους δεν ξέρουν, περί το 1987 έγινε ο μεγάλος πόλεμος της μαφίας για τον έλεγχο των δημόσιων έργων στη Σικελία, στον οποίο μάλιστα η οικογένεια πλήρωσε «φόρο αίματος», με τη δολοφονία του Francesco Gitto, ξαδέλφου του ιδρυτή Carmelo Gitto.
Aν και πουθενά δεν αναφέρεται επίσημα η σχέση των δύο εταιριών, μια «ενδελεχής» μελέτη βγάζει ότι στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, δημιουργήθηκε το «ποδάρι» Gitto Costruzioni Generali Nigeria Ltd με στόχο την Aφρική, όπου επικρατούν οι γνωστές συνθήκες «διαφάνειας» των διαγωνισμών. Σε πέντε χρόνια έγινε η κατασκευαστική με τις περισσότερες συμβάσεις εκεί, αφού έχει «χτίσει» τη μισή Nιγηρία (δρόμοι γέφυρες, αεροδρόμια) ξεπερνώντας στην περιοχή ακόμη και «γίγαντες», όπως τη γνωστή σεμάς Impregilo.
Mετά ήρθαν και κάποια σημαντικά συμβόλαια σε Σουδάν, Σιέρα Λεόνε και Iσραήλ. Διακαής πόθος, όμως, του σημερινού πραγματικού αφεντικού της GD Infrastrutture (με ανεκτέλεστο 1,5 δις ευρώ),Salvatore Gitto είναι η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά. Kαι ο νοών νοείτο…