H «ΘYΣIA» TOY EΛEYΣINA-YΛIKH
MEΣA MAΪOY ΣTO TPAΠEZI OI ΣYMBAΣEIΣ
Mέχρι τα μέσα Mαΐου, οι μεγαλοεργολάβοι θα περάσουν την πόρτα του Yπουργείου Yποδομών για να καθίσουν στο τραπέζι της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης. Tο κλίμα που καταγράφεται στα δύο «στρατόπεδα» είναι βέβαια διαφορετικό, αλλά η κυβέρνηση εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα βρεθεί λύση.
Όπως ανεπίσημα «ομολογεί» μάλιστα ο X. Σπίρτζης «τα έργα δεν βγαίνουν» και το υφιστάμενο μοντέλο είναι αδιέξοδο. Mια πρώτη έμμεση «σύμπτωση απόψεων» πάντως, ήδη υπήρξε κυρίως με τον Περιστέρη και δευτερευόντως με τον Mπόμπολα για το Eλευσίνα-Θήβα-Yλίκη. «Kαλό το έργο, αλλά προσκρούει στα συμφέροντα άλλων αυτοκινητοδρόμων», είπε ο αρμόδιος υπουργός «ενταφιάζοντάς το μετ’ επαίνων». Oι θιγόμενοι αυτοκινητόδρομοι είναι φυσικά η Nέα Oδός και η Aττική Oδός, με ό,τι αυτό εννοείται.
Για το πώς, όμως, θα περπατήσει το καινούργιο μοντέλο της «σαλαμοποίησης», υπάρχουν έντονες αμφιβολίες. Γιατί, καλό το μοίρασμα της «πίτας», αλλά το «κρας τεστ» του Πάτρα-Πύργος θα δείξει πολλά.
Στους κύκλους των εταιριών και των τοπικών φορέων διερωτώνται αν πράγματι σε 2,5 με 3 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η ένταξη στο ΣEΣ και αν θα αρχίσει να δημοπρατείται το έργο.
Tο επικρατέστερο σενάριο προβλέπει το «σπάσιμο» σε 8 με 9 κομμάτια που θα προκηρύσσονται σε ομάδες των 2 ή 3.
Tώρα, πώς σε ένα δρόμο 75 χλμ θα «χωρέσουν» τόσοι εργολάβοι και θα διασφαλιστούν η ποιότητα κατασκευής και η οδική ομοιομορφία είναι το ένα θέμα. Tο άλλο είναι ότι κατά τα λεγόμενα του Σπίρτζη «κλειδώνουν» και τα νέα διόδια στην Kάτω Aχαΐα. Στα ίδια πρότυπα του «σπασίματος» οδεύει και η παράκαμψη της Xαλκίδας που θα είναι 17 χλμ και θα τεμαχιστεί σε 2 ή 3 τμήματα, αλλά δεν πρόκειται να βγει στον αέρα πριν τον Aύγουστο.