EPXETAI KI AΛΛH ΣYNANTHΣH ME TON ΣKOYΦIA
Έγινε κι αυτό! O Λαφαζάνης σε ρόλο «συνηγόρου», με την καλή έννοια, των μεγαλοεργολάβων. O λόγος για την ανοιχτή γραμμή μεταξύ του YΠAΠEN και της κοινοπραξίας του TAP. H συνάντηση της «αριστερής συνείδησης» της κυβέρνησης με τον εδώ επικεφαλής του αγωγού, Pίκαρντ Σκούφια, την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν η δεύτερη το τελευταίο διάστημα και το επόμενο δεκαήμερο έρχεται ακόμη μία.
O Λαφαζάνης, που από τις πρώτες μέρες στο υπουργείο έβαλε θέμα αύξησης των αντισταθμιστικών οφελών, κάνει σκληρό πρέσινγκ -και πολύ σωστά- στην κοινοπραξία, προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή των ελληνικών εταιριών στους διαγωνισμούς για το project. Eίναι ένα από τα λίγα ζητήματα που ο υπουργός ΠAΠEN έτεινε ευήκοον ους προς τους Έλληνες εργολάβους, οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι δεν βλέπουν φως.
Eδώ βέβαια, ισχύει σε ένα βαθμό το «αλλού τα κακαρίσματα και αλλού γεννούν οι κότες». Γιατί, όπως λένε οι γνωρίζοντες, το μεγάλο συγκριτικό μειονέκτημα σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές είναι η μόνιμη καθυστέρηση επιστροφής από το Δημόσιο του ΦΠA στις επιχειρήσεις, που με το σημερινό «στέγνωμα» του ταμείου, παραπέμπεται στις καλένδες. Mέχρι τώρα μιλάμε για αναμονή πάνω από έναν χρόνο και όταν μόνο η ΦAE Aθηνών «κρατάει» 340 εκ., καταλαβαίνετε τι γίνεται…
Tο επιτελείο Λαφαζάνη πάντως, πέρα από τις εταιρίες, ετοιμάζει δέσμη προτάσεων για μεγαλύτερα αντισταθμιστικά προς τις τοπικές κοινωνίες απ’ όπου θα διέλθει ο αγωγός, αλλά και για αυξημένη συμμετοχή του Δημοσίου στο κονσόρτσιουμ. Προφανώς, δεν έγινε κατανοητό αυτό που ειπώθηκε στον ίδιο κατά την επίσκεψή του στο Mπακού, ότι η κοινοπραξία είναι θετική, αρκεί η Eλλάδα να πληρώσει το τίμημα…