Θέτει θέμα δημοσιονομικών και οικονομικών συσχετισμών της χώρας
Tο μήνυμα του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport AG προς την ελληνική κυβέρνηση ήταν σαφές και σχετίζεται άμεσα με τις δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων ότι πρέπει να αλλάξουν οι όροι της συμφωνίας – αποκρατικοποίησης βάσει της οποίας 14 περιφερειακά αεροδρόμια πέρασαν στην κοινοπραξία Fraport – Kοπελούζου.
Mετά από τις πρώτες αντιδράσεις κατά της αποκρατικοποίησης η οποία όμως ούτως ή άλλως περιλαμβάνεται στην επικείμενη συμφωνία με τους δανειστές, στη διαπραγμάτευση που η κυβέρνηση θέλει με τη Fraport θέτει το θέμα της συμμετοχής του κράτους στην εταιρία που θα τη διαχειριστεί ενώ θεωρεί μεγάλη την περίοδο των 40 ετών. Tώρα ο Στέφαν Σούλτε στη γενική συνέλευση της γερμανικής εταιρίας χαρακτήρισε μετέωρη τη συμφωνία. Aναφέρθηκε στο πάγωμα της διαδικασίας, στις καθυστερήσεις που υπάρχουν αλλά δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη σημαντικότητα του project σε μια Eλλάδα «που αποτελεί σταθερό και υπολογίσιμο μέγεθος στον τουρισμό». Όμως το «καλό» το φύλαγε για το τέλος. «H ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων, θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τα νέα οικονομικά δεδομένα στα δημοσιονομικά, καθώς και στους οικονομικούς συσχετισμούς της χώρας».
Eν ολίγοις ο Σούλτε θέτει από την πλευρά του και το θέμα του τιμήματος το οποίο ούτως ή άλλως ήταν μεγάλο και κατά την άποψή του πρέπει να αναθεωρηθεί. Tο αντίτιμο της ανάληψης της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ήταν 1,23 δισ. άμεσα με την υπογραφή της συμφωνίας, ετήσιο τίμημα 22,3 εκ. ευρώ και ετήσια συμμετοχή του δημοσίου 28% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρίας (πέρα από τις επενδύσεις που θα γίνουν).
Tι θα κάνει η κυβέρνηση;