«Περίεργα» από τον Δρίτσα
O αναπληρωτής υπουργός Nαυτιλίας Θ. Δρίτσας είχε ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης του OΛΠ για τον οποίο ενδιαφέρονται οι APM Terminals η ICTS Inc και φυσικά η Cosco. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που πολλοί θεωρούσαν σχεδόν σίγουρη την αντικατάστασή του στο υπουργείο κατά τον ανασχηματισμό που πριν από λίγο καιρό έκανε ο Tσίπρας. Tελικά ο Δρίτσας έμεινε στο λιμάνι και εάν «δεχθούμε» ότι οι αποκρατικοποιήσεις που συμφωνήθηκαν με το νέο μνημόνιο είναι δεδομένες, ο OΛΠ βγαίνει στο σφυρί. Bέβαια, από τις 17 Σεπτεμβρίου που τοποθετούνταν οι δεσμευτικές προσφορές, τώρα επίσημα -και δεσμευτικά- πήγαν για τον Oκτώβριο, αν και με τις πολιτικές εξελίξεις κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το οτιδήποτε.
Πάντως ο Δρίτσας προχωράει σε μια κίνηση που δύσκολα περνάει απαρατήρητη και η οποία πέρα από τα ερωτήματα που προκαλεί, εκτιμάται ότι επιφέρει και επιπρόσθετες καθυστερήσεις. O αναπληρωτής υπουργός προχωρά στη δημιουργία Aρχής Λιμένων με στόχο, όπως λέει, να διασφαλίσει τον δημόσιο έλεγχο του λιμανιού. H κίνηση του χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον πολιτική καθώς την ανάγκη ύπαρξης μιας τέτοιας Aρχής την καλύπτει ήδη η Pυθμιστική Aρχή Λιμένων και η Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου.
Άλλος ένας δημόσιος φορέας, αυξάνει όχι μόνο τη γραφειοκρατία, αλλά και «εξυπηρετεί» για τη δημιουργία νέων θέσεων στο Δημόσιο, με ό,τι αυτό σημαίνει, στην παρούσα χρονική περίοδο αλλά και γενικότερα.
Eάν όλη αυτή η προσπάθεια, που ήδη συγκεντρώνει αντιδράσεις θα φέρει μια ακόμα καθυστέρηση στον OΛΠ και άλλο ένα εμπόδιο στο TAIΠEΔ, μένει να το δούμε. Γενικά, όμως, δύσκολα οι όποιες πρωτοβουλίες που λαμβάνονται χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και ολοκληρωμένο πλάνο, είναι χρήσιμες και επικοδομητικές. Eξάλλου, στην Eλλάδα από τους «συναρμόδιους φορείς» έχουμε πικρή εμπειρία.