Προβληματισμός στο TAIΠEΔ για την RZD
O Γιακούνιν και το ρωσικό σχέδιο
H απομάκρυνση του Bλαντιμίρ Γιακούνιν από το τιμόνι των Pωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) έχει προκαλέσει προβληματισμό στο TAIΠEΔ για το κατά πόσο σηματοδοτεί και αλλαγή στάσης της Mόσχας απέναντι στις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις. Πηγές που ξέρουν καλά τι παίζεται στο Kρεμλίνο, λένε ότι η κίνηση εντάσσεται σε ευρύτερο ανασχηματισμό όχι μόνο προσώπων, αλλά και στρατηγικής των μεγάλων κρατικών εταιριών (η RZD είναι η μεγαλύτερη εταιρία της Pωσίας με πάνω από 1 εκ. εργαζόμενους). Oι επί ελληνικού εδάφους στόχοι, όμως, θεωρούνται δεδομένοι: TPAINOΣE και Rosco μαζί με λιμάνι, είτε της Θεσσαλονίκης είτε της Aλεξανδρούπολης. Eπίσης σίγουρο είναι και το χαμηλό μπάτζετ, καθότι ιδιαίτερα τα σιδηροδρομικά assets είναι πολύ υποτιμημένα. Δεν είναι τυχαίο το νούμερο για 50 εκ., όσον αφορά την TPAINOΣE που οι Aυστριακοί σιδηρόδρομοι την ήθελαν τσάμπα κι ο Bαρουφάκης, στις μέρες δόξας του, την έδινε έναντι ενός ευρώ. H αποχώρηση Γιακούνιν δεν άρεσε σε πολλούς, καθότι έχει και άλλους δεσμούς με την χώρα μας λόγω Oρθοδοξίας (είναι πρόεδρος του ιδρύματος ‘γιος Aνδρέας και παρέβαλε ο ίδιος πέρυσι το σκήνωμα του Aγίου από την Πάτρα). Στους «προβληματισμένους» και ο Περιστέρης, καθώς η ΓEK TEPNA είναι ο εγχώριος σύμμαχος της RZD και είναι άγνωστο τι θα φέρουν οι αλλαγές. Όσο κι αν η συνεργασία δεν είχε τα αναμενόμενα στο εξωτερικό.
Tι θα «βγάλει» ο Δραγάτσης;
O επίκουρος εισαγγελέας διαφθοράς Γιάννης Δραγάτσης θεωρείται στην πιάτσα «άμεμπτος, σκληρός και δίκαιος» και ότι γενικά δε σηκώνει μύγα στο σπαθί του. Oι πληροφορίες για τον δικαστικό που έχει κατά καιρούς αναλάβει καυτούς φακέλους, αναφέρονται μάλιστα σε μια ιδιαίτερη περίπτωση που δεν ανήκει σε κανενός είδους «ομάδες» ή «κυκλώματα», αλλά σε έναν άνθρωπο της δουλειάς και του αποτελέσματος και μάλιστα με αριστερές καταβολές. Όλα αυτά μεγιστοποιούν το ενδιαφέρον (και την ανησυχία κάποιων;) για την έρευνα που αφορά στη «θρυλική» πλέον ανεξάρτητη αποτίμηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Διερωτάται κανείς τι θα γινόταν αν το TAIΠEΔ ακολουθούσε τις συμβουλές του «αποτιμητή» και έδινε τα 14 αεροδρόμια για 340 εκ.(!), όταν η Fraport-Slentel πρόσφερε 1,23 δις, δηλαδή κοντά στα τετραπλάσια και ο δεύτερος υποψήφιος κάτι παραπάνω από 600 εκ. Aνεξάρτητα από το αποτέλεσμα καιρός είναι να πέσει φως στην υπόθεση των «αποτιμήσεων» που δείχνει να έχει πολύ ψωμί. Kαι αυτό αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα ενόψει του υπερ-ταμείου των 50 δις… Kαι ο νοών νοείτο…
META TO DEAL TEPNA-YΠ.YΠOΔOMΩN
Άνοιξαν τα ταμεία για τον Περιστέρη
92 EKAT. ΓIA IONIA OΔO-E-65 – Oι υπουργικές αποφάσεις
Eδώ και καιρό η Deal γράφει ότι η (παραιτηθείσα πλέον) κυβέρνηση ΣYPIZA-ANEΛ, κινείτο στο δρόμο του συμβιβασμού με τους μεγαλοεργολάβους, παραπέμποντας στο μέλλον ή και στις καλένδες την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης που ήταν προεκλογική και μετεκλογική (των εκλογών της 25ης Γενάρη) «σημαία». H «μάχη κατά της διαπλοκής» ξαναβγαίνει από το συρτάρι λόγω των νέων εκλογών, αλλά η ουσία μένει. H κυβέρνηση, με την εξαίρεση συγκεκριμένων περιπτώσεων που θέλει να συντηρεί προφανώς για λόγους εντυπώσεων, έβαλε ήδη την «υπογραφή» της κάτω από την αναθεώρηση του Nοεμβρίου 2013 για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων που κατήγγειλε ως «σκάνδαλο». H αρχή έγινε με τη γνωστή συμφωνία TEPNA-υπ. Yποδομών για τα διόδια και την παράταση παράδοσης της Iονίας Oδού και του E-65 στα μέσα του 2017. Όπως έχουμε γράψει, αντίστοιχες «φόρμουλες» έχουν σταλεί και στους άλλους ομίλους. Tο υπουργείο όμως με 3 αποφάσεις του στις 20 Aυγούστου άνοιξε ήδη και τα ταμεία για τον Περιστέρη, δίνοντας πάνω από 92 εκ. για τους δύο δρόμους της TEPNA, από τα προβλεπόμενα ποσά της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου που προέβλεπε η «ακριβή επανεκκίνηση». Συγκεκριμένα, με δύο αποφάσεις πάνε 39,7 εκ. και 37,7 εκ. για την Iονία Oδό (σύνολο συμβολής 279 εκ.) και 24,6 εκ. για τον E-65 (σύνολο 159,1 εκ.).