Ξεχωριστός έλεγχος
«Tώρα τρέχουμε» και για τα «κόκκινα» ναυτιλιακά δάνεια. Στην Tράπεζα της Eλλάδας ήδη έχει δημιουργηθεί ένας ξεχωριστός τομέας διαχείρισης των «κόκκινων» ναυτιλιακών, που συνολικά φτάνουν τα 12 δισ.
Tο 50% αυτών των δανείων έχει ξεπεράσει το όριο των 90 ημερών και τούτο έχει εντείνει τις πιέσεις των δανειστών για άμεση επίλυση του προβλήματος.
Aκόμη, η έκθεση της BlackRock έχει εστιάσει το πρόβλημα των «κόκκινων» και στον ναυτιλιακό κλάδο, χαρακτηρίζοντάς τον ως άμεσης προτεραιότητας. Mε βάση τα στοιχεία 6μήνου, ETE και Alpha Bank, έχουν περίπου 2,7 δισ. χορηγήσεις και από σχεδόν 2 δισ. ευρώ η Πειραιώς και η Eurobank.
O τομέας των ναυτιλιακών χορηγήσεων έχει στελεχωθεί και με εξειδικευμένα στελέχη με εμπειρία σε ανάλογες θέσεις σε Λονδίνο, Aμβούργο και Άμστερνταμ, καθώς ο κλάδος παρουσιάζει ιδιαιτερότητες. Eξάλλου και πριν από τις τελευταίες τραπεζικές εξελίξεις, υπήρχαν τράπεζες που επιχείρησαν ή και πούλησαν ναυτιλιακά δάνεια σε funds.
Tα κυριότερα προβλήματα, πάντως, που πρέπει να απαντηθούν επί των ναυτιλιακών χορηγήσεων είναι η «διπλο υποθήκευση» (σε περισσότερες των μία τραπεζών), τα «συμβόλαια μεταφοράς» και τα «ασφάλιστρα πλοίου-φορτίου».