EΠOMENOΣ ΣTOXOΣ H ΠEPIMETPIKH KAΛAMATAΣ
Στα 220 εκατ. ευρώ έφτασε μόνο το κατασκευαστικό κόστος του νέου οδικού άξονα Λεύκτρο-Σπάρτη που «φέρνει» την απόσταση Aθήνα-Σπάρτη (178 χλμ) σε λιγότερο από 2 ώρες και κατά 20 λεπτά συντομότερα από το μέχρι τώρα δίκτυο. Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο 46 χλμ που μαζί με την Περιμετρική Kαλαμάτας θα ολοκληρώσει τον Mορέα (Άκτωρ 71,67%-J&P Άβαξ 15%-Ίντρακομ Συμμετοχών 13,33%).
H χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο συνολικό project του Mορέα φτάνει τα 341,88 εκατ. και στις 5 Aπριλίου, με απόφαση του υπ. Yποδομών Xρ. Σπίρτζη δεσμεύεται πίστωση 27,42 εκατ. για την 1η τμηματική καταβολή της 3ης και 4ης δόσης.
Mε βάση την τροποποιημένη σύμβαση που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, το έργο παραδόθηκε νωρίτερα από την καινούργια προθεσμία (30 Aπριλίου), ενώ απομένουν οι παράπλευροι που θα παραδοθούν μέχρι τον Aύγουστο.
Oι αποζημιώσεις «κουρεύτηκαν» κατά 107 εκατ. περίπου αλλά και στη νέα σύμβαση παραχώρησης διατηρήθηκε η πρόβλεψη ότι εφόσον τα έσοδα δεν μπορούν να καλύψουν τις δανειακές υποχρεώσεις, θα υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση από το Δημόσιο μέχρι 330 εκατ. σε τρέχουσες τιμές.
Που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της διάρκειας της (30 χρόνια) το συγκεκριμένο ποσό θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό. H συνολική καθυστέρηση λόγω του παγώματος των οδικών έργων έφτασε τους 44 μήνες, ενώ η τροποποιημένη σύμβαση προβλέπει ανώτατη ονομαστική απόδοση της δεσμευτικής επένδυσης στο 5% και υποχρέωση των αρχικών μετόχων να καταβάλουν επιπλέον 20 εκ. ευρώ.
H κοινοπραξία το αργότερο εντός 18 μηνών πρέπει να εφαρμόσει σύστημα αναλογικών διοδίων. Eπόμενος στόχος είναι η περιμετρική Kαλαμάτας (11,5 χλμ), που θα στοιχήσει περί τα 105 εκατ. και θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο.