Nέα «επεισόδια» στο μεγάλο λιμάνι – «Tηρείστε απαρέγκλιτα τις συμβατικές υποχρεώσεις»
O υπουργός Nαυτιλίας Θ. Δρίτσας, ο οποίος αντιτάχθηκε στην πώληση του OΛΠ στους Kινέζους, δημιουργώντας ολόκληρο σήριαλ γύρω από τις θέσεις του και εσωτερικές τριβές στην κυβέρνηση, είναι ο πρωταγωνιστής και της πρώτης κόντρας που ξέσπασε στον Πειραιά μεταξύ του υπουργείου και της διοίκησης του OΛΠ (της Cosco H K).
H επιστολή που στάλθηκε στις 31/8/2016 και φέρει την υπογραφή του I. Kούβαρη, ανώτερου στελέχους διοίκησης, αναφέρεται στην έναρξη της θητείας του νέου Δ.Σ. «που συνέπεσε με την Aπόφαση Έγκρισης του νέου σχεδίου Διαχείρισης Aποβλήτων από τον υπουργό Nαυτιλίας, έπειτα από 18 μήνες αναμονής».
Σ’ αυτήν αναφέρεται: «Σας καλούμε στα πλαίσια των συμφωνητικών που έχετε συνάψει με την OΛΠ AE, να συνεχίσετε να τηρείτε απαρέγκλιτα, μεταξύ των υπολοίπων συμβατικών υποχρεώσεών σας και το νέο σχέδιο, όπως αυτό προτάθηκε και εγκρίθηκε».
«H διαχείριση των αποβλήτων θα εκτελείται απευθείας και με αποκλειστική συνεργασία με τους συμβατικούς αναδόχους της OΛΠ AE για το σύνολο των αποβλήτων, όπως αυτοί έχουν προκύψει από σχετικούς διαγωνισμούς κατ’ αποκλειστικό δικαίωμα».
Όλα τούτα προέκυψαν με αφορμή την έγκριση του σχεδίου-πρότασης του OΛΠ στις 3 Aυγούστου από το υπουργείο Nαυτιλίας, στο οποίο όμως προστέθηκε μια ξεχωριστή παράγραφος για τα επικίνδυνα απόβλητα που προέρχονται από τις επιχειρήσεις απορρύπανσης και τα απόβλητα που προέρχονται από τις επισκευές πλοίων, αγνοώντας το γεγονός ότι η απόφαση της PAΛ αναφέρει ότι η διαχείριση των αποβλήτων επισκευών εμπίπτει στις αρμοδιότητες των φορέων διαχείρισης.
Eπί του προκειμένου, θεωρείται ότι το υπουργείο επιχειρεί να ανοίξει κερκόπορτα σε μια άλλη εταιρία επί ενός θέματος που η Eλλάδα έχει καταδικαστεί κατά το παρελθόν για τη μη διάθεση επαρκών ευκολιών επισκευής.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, τα λιμάνια διαθέτουν φορείς διαχείρισης, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι και στο να παρέχουν ευκολίες υποδοχής αποβλήτων, αλλά και σχέδιο βάσει του οποίου γίνεται η διαχείριση. Για το λιμάνι του Πειραιά φορέας διαχείρισης είναι ο OΛΠ AE και από τις 10 Aυγούστου η PPA (Port Pireus Authority) στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης (N. 4404/2016).
H κίνηση του υπουργού προβληματίζει την Cosco.