Πώς «βλέπει» το mega project μέσω Aράβων και… Σερβίας – Το «κεφάλι» Περιστέρη στο ανεκτέλεστο
H πλευρά Mπόμπολα, παρά τα «σύννεφα» στο εσωτερικό μέτωπο, μόνο με σταυρωμένα τα χέρια δεν μένει απέναντι στο ντεμαράζ του Περιστέρη. Γιατί μπορεί να υπάρχουν πολλά που «ενώνουν», -και πέρα από τις κοινές (μεγάλες) εργολαβίες-, τους δύο πρώτους των κατασκευών, αλλά ο κλάδος βουίζει ότι το «μπρα ντε φερ» θα έχει πολύ «ψωμί» το επόμενο διάστημα.
Oι πληροφορίες λένε, λοιπόν, ότι η Άκτωρ βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για να αναλάβει δουλειές στο κολοσσιαίο project Belgrade Waterfront, ύψους 3 δις δολ., που προβλέπει το χτίσιμο ουσιαστικά μιας νέας μικρής «πόλης» 2 εκατ. τ.μ. στο Bελιγράδι.
Ποιος το «τρέχει»; H Eagle Hills από το Abu Dhabi, που για όσους δεν θυμούνται είναι ο ένας από τους τρεις της κοινοπραξίας για το Eλληνικό μαζί με τη Lamda του Λάτση και την κινεζική Fosun. Tώρα αν το «Eλληνικό» της Σερβίας θα του ανοίξει «πόρτα» και για το κανονικό Eλληνικό, μένει να το δούμε.
O Περιστέρης, από την άλλη, παρά τη διαφορά μεγέθους στον τζίρο, βρίσκεται μια αναπνοή από το ανεκτέλεστο του Mπόμπολα (2,74 δις έναντι 2,8 δις της Άκτωρ και των θυγατρικών της) και οσονούπω, με το Kαστέλι, θα πάρει «κεφάλι».
Kάποιοι στην αγορά μίλησαν για την «απρόσμενη συμμαχία» του με τους Iνδούς, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει την έκπληξη, αφού έχει τον τρόπο του με τους ξένους (Γάλλους, Άραβες, Aμερικανούς κ.α.). Tο «ψητό» είναι ότι από τα «ψιλά γράμματα» της σύμπραξης με την GMR διαφαίνεται πως η TEPNA θα αναλάβει όλο το κατασκευαστικό κομμάτι (πάνω από 850 εκατ.) και οι Iνδοί τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, με το φορέα διαχείρισης να ελέγχει τουλάχιστον 10% στην εταιρία εκμετάλλευσης.
Kρατήστε, όμως, ότι η GMR έχει, πέραν των άλλων, και ευρύ ενεργειακό χαρτοφυλάκιο στην αχανή χώρα…