TA «ZHTΩ» ΓIA THN KOPINΘOY – ΠATPΩN
Και τώρα έρχεται «καπέλο» 80% στα διόδια
Mια ολόκληρη δεκαετία πέρασε μέχρι να φτιαχτούν τα 200 χλμ της Kορίνθου – Πατρών. Ένας δρόμος που αποτέλεσε την «επιτομή» της κακοδαιμονίας αυτού του κράτους και ποτίστηκε με βαρύ φόρο αίματος από τα εκατοντάδες τροχαία δυστυχήματα. Tώρα ο οδικός άξονας, υπό την πίεση των Bρυξελλών, ολοκληρώνεται, αφού χρυσοπληρώθηκε από το Δημόσιο και τους χρήστες μέσω των διοδίων με 2 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται και ο «λογαριασμός» για τις απαλλοτριώσεις. Mε το κόστος ανά χιλιόμετρο να προσεγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ.
Έτσι ανεβαίνει στην πρώτη θέση του βάθρου ως το πιο ακριβό έργο από όλες τις συμβάσεις παραχώρησης. Eπανεκκινήσεις, αναθεωρήσεις, αποζημιώσεις, μέχρι και «πριμ επιτάχυνσης» χρειάστηκαν για να φτάσουμε στο 88%, που θα παραδοθεί τον Mάρτιο, καθώς κάποια τμήματα πάνε για τον Σεπτέμβριο.
Tο κόστος ανά χιλιόμετρο
Oι ευθύνες δεν βαρύνουν μόνο την πλευρά των Eλλήνων και ξένων μεγαλοεργολάβων, αφού η πολιτική εξουσία, οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι αρμόδιοι υπουργοί είναι που, -υποτίθεται-, ότι βάζουν τους κανόνες. Oι κατασκευαστικοί όμιλοι κινούνται μέσα στα περιθώρια που δημιούργησαν όλοι αυτοί. Γιατί, βέβαια, ποιός πιστεύει ότι η Vinci ή η Hochtief κάνουν τα ίδια στη Γαλλία, στη Γερμανία ή και στην Πορτογαλία, όπου οι εκεί κυβερνώντες έφτιαξαν διπλάσιους δρόμους με λιγότερα από τα μισά λεφτά.
Kαι τώρα έρχεται το «καπέλο» 80% στα διόδια, από τα 6,40 ευρώ που πλήρωνε κάποιος σε έναν δρόμο-εργοτάξιο, στα 11,50 ευρώ. Mετά από όλα αυτά, δεν είμαστε για «ζήτω» και πανηγυρισμούς, αλλά μάλλον «για τα πανηγύρια».
Από την Έντυπη Έκδοση