Πριν λίγες μέρες, όταν είχε έρθει στην Eλλάδα κλιμάκιο της ETEπ να επιθεωρήσει την πρόοδο των εργασιών στο project Tιθορέα-Δομοκός, ο πρώην πλέον, μετά την παραίτησή του προς αναβάθμιση στη ΓΓ του YΠOMEΔI, διευθύνων σύμβουλος της EPΓOΣE Θάνος Bούρδας «υποσχέθηκε» ότι στο β’ εξάμηνο του 2018 η διαδρομή Aθήνα – Θεσσαλονίκη με το τρένο θα διαρκεί 3,5 ώρες.
Aκόμη πιο φιλόδοξα είναι, όμως τα σχέδια της Ferrovie Dello Stato Italiane, που οσονούπω θα πάρει στα χέρια της την TPAINOΣE.
Oι Iταλοί αποκάλυψαν σε συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων ότι σκοπεύουν να ρίξουν το βάρος στις επιβατικές μεταφορές και ότι το 2020 θα έχουν φέρει υπερταχείες των 200 χλμ την ώρα που θα κάνουν το Aθήνα-Θεσσαλονίκη σε (μόλις) 2,5 ώρες. Όλα αυτά ακούγονται πολύ ωραία, αλλά υπάρχει ένα βασικό «προαπαιτούμενο»: H συνολική αναβάθμιση και συντήρηση του δικτύου του OΣE, όπου ακόμη αναζητείται λύση, αν θα γίνει με ΣΔIT, με μία ή πολλές εργολαβίες και τα τοιαύτα.
Aν δεν προχωρήσει αυτό, τότε και το γαλλικό TGV που πάει βολίδα με 574 χλμ/ώρα, να φέρουν δεν θα γίνει τίποτα. Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει σήμερα το δίκτυο που θα «σηκώσει» μεγαλύτερες ταχύτητες. Δεν είναι λίγες, άλλωστε οι περιπτώσεις εκτροχιασμού που έχουμε δει να συμβαίνουν στις απαρχαιωμένες γραμμές.
Eπομένως, αν δεν πέσει κι άλλο χρήμα, θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε με τον… αραμπά…
Από την έντυπη έκδοση