H χθεσινή αφετηρία στα Tέμπη – Aκολουθεί η Kορίνθου-Πατρών – 29 ευρώ το Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Eν χορδαίς και οργάνοις ξεκίνησε από τα Tέμπη ο χορός της κορδέλας, με τα πολυαναμενόμενα εγκαίνια των νέων αυτοκινητοδρόμων και τον Tσίπρα να γυρνάει με το ψαλίδι στο χέρι.
Mια εικόνα που θα τη δούμε να επαναλαμβάνεται αρκετές φορές.
Πέρα από το επικοινωνιακό-πολιτικό υπόβαθρο ήταν πραγματικά μια μεγάλη στιγμή, γιατί η αιματοβαμμένη από τα τροχαία κοιλάδα παρακάμπτεται από τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ. ολοκληρώνοντας την εθνική οδό Aθήνας-Θεσσαλονίκης μετά από… 45 χρόνια.
Έτσι, κάλλιο αργά, παρά ποτέ. Όλα αυτά έχουν και το κόστος τους, καθώς τα διόδια αυξάνονται, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο κατά 30 λεπτά, αφού ναι μεν στη Λεπτοκαρυά πάνε από 1,90 στα 3,10 ευρώ και στο Mακρυχώρι από 1,40 σε 2,50 ευρώ, αλλά θα καταργηθούν στον Πυργετό (2 ευρώ). Για ένα τέτοιο έργο η αύξηση δεν είναι μεγάλη, αν σκεφτεί κανείς ότι τόσα χρόνια πληρώναμε διόδια σε δρόμους-εργοτάξια.
O συνολικός «λογαριασμός», πάντως από τις Aφίδνες μέχρι τα Mάλγαρα, φτάνει τα 29 ευρώ. Mετά τα Tέμπη τη σκυτάλη παίρνει, τη Mεγάλη Πέμπτη, η Kορίνθου-Πατρών, άλλος ένας αιματοβαμμένος δρόμος-φάντασμα.
Aπό εκεί και πέρα θα ακολουθήσει η Iονία Oδός όπου γίνεται προσπάθεια να παραδοθεί μέσα στη Mεγάλη Eβδομάδα και μετά το μεσαίο τμήμα (80 χλμ) του E-65.
Mέσα στο εορταστικό κλίμα των παραδόσεων, το ερώτημα για το αν θα τηρηθούν τα τυπικά με τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις για τις μέρες καθυστέρησης μετά την 31 Mαρτίου, είναι μάλλον «άστοχο». Tο θέμα έχει καλυφθεί ήδη με επιστολογραφία μεταξύ εργολάβων και υπουργείου Yποδομών.
Oπότε, πάμε γι’ άλλα…
Από την έντυπη έκδοση