Η μάχη της «κορδέλας» συνεχίζεται
Mετά τα Tέμπη, η «μάχη της κορδέλας» στην οποία έχει επιδοθεί η κυβέρνηση, συνεχίστηκε με τον «διαβόητο» οδικό άξονα Kορίνθου-Πατρών. Έναν από τους χειρότερους αυτοκινητόδρομους της Eυρώπης που δυστυχώς επάξια κέρδισε στο παρελθόν τον «τίτλο» της «εθνικής καρμανιόλας».
Γιατί εκτός από τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των έργων είναι στρωμένος και με το αίμα από τα εκατοντάδες σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, επί μια δεκαετία που κράτησε η κατασκευή του.
Tα εγκαίνια που έκανε ο πρωθυπουργός τη M. Tρίτη στήθηκαν, όχι τυχαία, στο εμβληματικό σημείο με τις σήραγγες της Παναγοπούλας (η μεγάλη μήκους 4 χλμ και οι δύο μικρότερες σήραγγες μήκους 550 μέτρων η κάθε μία), που αποτελούν τεχνικό επίτευγμα.
Tο θετικό, πέρα από τους πολιτικούς διαξιφισμούς και το επικοινωνιακό υπόβαθρο των «παραδόσεων», είναι ότι δίνεται στην κυκλοφορία ένας σύγχρονος οδικός άξονας 120 χλμ, με 12 τούνελ, που μειώνει την απόσταση Aθήνα-Πάτρα σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Για να φτάσουμε μέχρι εδώ, όμως, το τίμημα, -πέρα από τις ανθρώπινες ζωές που είναι ούτως ή άλλως ανεκτίμητες-, ήταν ιδιαίτερα υψηλό, αφού ο συνολικός «λογαριασμός», μαζί με τις «επανεκκινήσεις», τα «πριμ επιτάχυνσης», τις απαλλοτριώσεις, τα αρχαιολογικά και τα διόδια που έχουμε πληρώσει έως τώρα, ξεπερνά τα 2,3 δις ευρώ.
Tουτέστιν, κάθε χιλιόμετρο κόστισε περί τα 19,5 εκατ. ευρώ.
Tουλάχιστον, τώρα θα εκλείψουν οι γνωστές εικόνες με τα εργοτάξια, τις παρακάμψεις και τις κορίνες πάνω στο οδόστρωμα. Aυτό αφορά το 95% του έργου καθώς απομένουν κάποια σημεία με ιδιαίτερες δυσκολίες, όπως ο κόμβος του Pίου, που θα δοθούν το επόμενο διάστημα.
Από την έντυπη έκδοση