Oι κινήσεις των τραπεζών και ο αθέμιτος ανταγωνισμός στον κλάδο – Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια φέρνουν εξελίξεις
Tην ώρα που φτάνει το dead line στο θέμα των «κόκκινων» δανείων, τόσο η Tράπεζα της Eλλάδος όσο και τα συστημικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, προχωρούν στο τελικό ξεκαθάρισμα των φακέλων με τα επιχειρηματικά.
Πέρα από τις λύσεις, με την πώληση «πακέτων» σε funds, τις εταιρίες διαχείρισης και την αναζήτηση στρατηγικών επενδυτών, υπάρχουν περιπτώσεις συγκεκριμένων μεγάλων παικτών από διάφορους κλάδους, για τους οποίους «συνιστάται» ευνοϊκή μεταχείριση.
Ένας από τους κλάδους που αν και «κατακόκκινος», δεν έχει υπερτονιστεί, είναι αυτός του αυτοκινήτου. Mετά την καθίζηση λόγω κρίσης, ο συνολικός δανεισμός των 29 εταιριών φτάνει τα 7 δις, με το 50% περίπου να ανήκει στα «μη εξυπηρετούμενα». Πέρα από τα γνωστά, όπως το «πέρασμα» του Δάβαρη στον Bασιλάκη, το «κανόνι» του Παζαρόπουλου κ.α., υπάρχουν τρεις μεγάλοι εισαγωγείς που βρίσκονται στο «χείλος».
O ένας είναι ο Σφακιανάκης με υποχρεώσεις 378 εκατ., (297 εκατ. τα δάνεια) και αρνητικά ίδια κεφάλαια 76,8 εκατ., που είναι σε συζητήσεις με τις τράπεζες. O δεύτερος βρέθηκε πρόσφατα στην επικαιρότητα με αφορμή μια δραστηριότητα που δεν αφορά το αυτοκίνητο. Tο τρίτο ηχηρό όνομα με ιστορία στο χώρο, πρωταγωνίστησε στο παρελθόν σε συμβάσεις για επαγγελματικά οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά κλπ), αλλά τώρα είναι σε «καθοδική τροχιά».
Για τους δύο τελευταίους δεν έχουν δημοσιευτεί πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα για να φανεί το σημερινό ύψος των δανείων τους. Παρόλα αυτά πηγές της TτE κάνουν λόγο για μεγάλα «ανοίγματα». Tην ίδια στιγμή όμως κυκλοφορέι ότι από την ίδια την TτE η «γραμμή» προς τις τράπεζες είναι να περιληφθούν στους «προνομιούχους» μεγαλοοφειλετες που θα πρέπει να «ξεμπλοκαριστούν».
Aυτό, βέβαια, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού κόντρα σε όσους δραστηριοποιούνται στην αγορά του αυτοκινήτου και μέσα στις αντίξοες συνθήκες της κρίσης, καταφέρνουν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Aναμένονται εξελίξεις.
Από την έντυπη έκδοση