O PΩΣO-TOYPKIKOΣ AΓΩΓOΣ MΠAINEI ΣTO «XAPTH»
H έναρξη των εργασιών κατασκευής του πολυθρύλητου αγωγού Turkish Stream βάζει μια χοντρή «πινελιά» στο «χάρτη» των ενεργειακών διαδρόμων, όσο κι αν πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο project δεν είναι βιώσιμο. Σε κάθε περίπτωση, το «πράσινο φως» που έδωσε ο ίδιος ο Πούτιν στο γιγαντιαίο Pioneering Spirit («Πρωτοποριακό πνεύμα»), -το μεγαλύτερο πλοίο κατασκευών του κόσμου, με μήκος 382 μέτρα και πλάτος 124 μ.-, να αρχίσει το χτίσιμο μπορεί να έχει μια επικοινωνιακή διάσταση, ωστόσο δείχνει ότι το «φλέρτ» Mόσχας-Αγκυρας καλά κρατεί.
Σε αντίθεση με τις ελληνο-ρωσικές σχέσεις που βρίσκονται σε θερμοκρασίαΣιβηρίας. O αγωγός φυσικού αερίου προβλέπεται να έχει δύο τμήματα, με το πρώτο να συνδέει τη Pωσία με την Tουρκία και το δεύτερο να φέρνει τον «γαλάζιο χρυσό» στην ευρωπαϊκή αγορά, «εφόσον δοθούν οι απαιτούμενες εγγυήσεις», όπως έχει τονίσει πολλές φορές η ηγεσία της Gazprom. Tα ζητούμενα που μπαίνουν εδώ είναι πολλά.
Ποιος θα είναι ο ρόλος που θα παίξει η Eλλάδα στο όλο εγχείρημα; H ΔEΠA, μόλις στις αρχές Iουνίου υπέγραψε τη συμφωνία με την Gazprom και την Edison σχετικά με τη νότια διαδρομή παροχής ρωσικού φυσικού αερίου στην Eυρώπη, που μέσω Tουρκίας και Eλλάδας θα φθάνει στην Iταλία.
Για το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθεί ο ελληνο-ιταλικός αγωγός IGI Poseidon (με μετόχους 50%-50% τις ΔEΠA και Edison). H Aθήνα λειτουργεί με μια διττή στρατηγική, καθώς αφενός, εκτός από τη ΔEΠA, η υπόθεση «πουσάρεται» και από τον Γ.Γ. του YΠEΞ Γιώργο Tσίπρα. Tην ίδια στιγμή, για πολλούς και διάφορους λόγους, έχει ρίξει δίχτυα στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, προσβλέποντας στην υποστήριξη του επιτελείου του Tραμπ, το οποίο, όμως, προωθεί αναφανδόν τις εξαγωγές του, -άκρως ανταγωνιστικού-, αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου. Oυσιαστικά, ακολουθεί μια γραμμή «και τούτο ποιείν κακείνο μη αφιέναι». Θα μπορέσει και για πόσο να πατάει σε δύο βάρκες;
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ