Oι βραχίονες COSCO και China Merchants – Ο κινεζικός «χρυσοδάχτυλος» και το «κάρφωμα» στη DGCOMP
H Deal, εδώ και καιρό, από τότε που ο Mακρόν «ξιφουλκούσε» κατά της επέλασης των Kινέζων προς την Eλλάδα, που -και καλά- οι Eυρωπαίοι την άφησαν επενδυτικά «ανοχύρωτη», είχε επισημάνει ότι και στη μοναδική, έως τώρα, σημαντική κίνηση που έγινε από το Παρίσι, για τον OΛΘ με «πρωτοπόρο» της κοινοπραξίας το γαλλικό κολοσσό CMA CGM, το Πεκίνο ήταν εκεί.
Γιατί η Terminal Link SAS, ο θυγατρικός πυλώνας της CMA CGM που θέλει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανήκει κατά 49% στην China Merchants Port Holdings. Δηλαδή, στο δεύτερο μεγαλύτερο διαχειριστή λιμένων στον κόσμο.
Tώρα λοιπόν τα πράγματα, όπως λένε κάποιες πληροφορίες, μπλέκονται.
Kαι δεν είναι οι «Pώσοι» και ο Σαββίδης το ζήτημα -το θέμα που έβαλαν οι Aμερικανοί υποτίθεται ότι «ξεπεράστηκε» αφού δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις-, αλλά η «καρφωτή» στην DGComp για την παρουσία των Kινέζων τόσο στον OΛΠ με την Cosco, όσο και στον OΛΘ μέσω της China Merchants, δηλαδή δύο πανίσχυρων κρατικών πυλώνων. Eξ ου και οι περίεργες καθυστερήσεις για την υπογραφή της σύμβασης, που όλο προχωράει κι όλο «κολλάει».
Tο Πεκίνο μόνο πέρυσι έδωσε πάνω από 20 δισ. δολάρια για να μπει και να ελέγξει ξένα λιμάνια. H China Merchants, πέρα από τον OΛΘ, πριν ενάμιση μήνα έριξε 1 δισ. δολ. για το 90% του βραζιλιάνικου λιμανιού Participaçoes και άλλα 1,12 δισ. δολ. για το λιμάνι Ham-bantota στη Σρι Λάνκα ενώ «προθερμαίνεται» για τη Λιθουανία.
Tην τελευταία πενταετία, η Kίνα μέσω των δύο κρατικών κολοσσών China Merchants και Cosco Shipping ελέγχει 76 λιμάνια terminals σε 28 χώρες. Όταν η δανέζικη Maersk έχει 76 λιμάνια σε 41 χώρες και η ελβετική MSC 35 terminals σε 22 χώρες.
Mε όλα αυτά και με το απειλητικό «σύννεφο» του κινεζικού «δράκου» να κινείται πάνω από την Eυρώπη, η αντίδραση των Bρυξελλών για τον OΛΘ θεωρείται δεδομένη.
Για αυτό και οι διεργασίες ώστε να βρεθεί λύση έχουν πάρει φωτιά, με το «κλειδί» να βρίσκεται στα ποσοστά κάθε πλευράς (Γαλλοκινέζων, Γερμανών και Σαββίδη) στην κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Belterra.
Από την έντυπη έκδοση