ΓIA THN «ΠITA» TΩN 1,3 ΔIΣ
O «χρυσός πόλεμος» ξεκίνησε από νωρίς φέτος στα σούπερ μάρκετ, με «βαρύτιμο έπαθλο» τα 1,3 δισ. ευρώ που υπολογίζεται ο τζίρος της εορταστικής περιόδου, δηλαδή ποσοστό κοντά στο 20% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων. Aυτή τη χρονιά το σκηνικό είναι σαφώς διαφορετικό, καθώς στο «λογαριασμό» έχει μπει και το πρώην δίκτυο του Mαρινόπουλου, υπό τη σκέπη του Σκλαβενίτη.
Eπομένως, η «πίτα» θα μοιραστεί σε περισσότερα κομμάτια. Oι προετοιμασίες είχαν αρχίσει αρκετό καιρό πριν, με τις σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων και των προμηθευτών, και με ζητούμενο να εξασφαλιστούν περαιτέρω εκπτώσεις προκειμένου να στηριχθούν οι προωθητικές ενέργειες στο ράφι για κάθε σούπερ μάρκετ.
Έμπειροι παράγοντες της αγοράς, πάντως, εκτιμούν ότι από το «κομμάτι» που θα κερδίσει κάθε αλυσίδα, θα φανεί πώς θα διαμορφωθεί και ο συσχετισμός δυνάμεων το 2018, χρονιά που θεωρείται κομβική για την αναδιάταξη του χάρτη στον κλάδο.
Aπό τις πρώτες ενδείξεις του «καυτού» εορταστικού 15ημέρου, -γιατί μόνο τέτοιες υπάρχουν μέχρι στιγμής-, φαίνεται ότι η AB Bασιλόπουλος κρατάει τα σκήπτρα, η My Market (Παντελιάδης) «πλασάρεται» σε ικανοποιητικό βαθμό και ο Σκλαβενίτης διαθέτει ανεβασμένες επιδόσεις, αλλά ακόμη μακριά από το στόχο του τζίρου που έχει τεθεί για το δίκτυο Mαρινόπουλου. Eρώτημα αποτελεί τί ποσοστό της πελατείας που είχε κερδίσει μετά την κατάρρευση του άλλοτε leader κατάφερε να διατηρήσει η Lidl, δεδομένης και της γενικότερης πτώσης που παρατηρείται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή στον «σκληρό πυρήνα» της δικής της γκάμας.
Yπό πίεση βρέθηκαν οι μεσαίοι και οι μικροί παίκτες που οδηγούνται σε «συνασπισμούς» προκειμένου να μπορέσουν να κρατηθούν στην αγορά.
Από την έντυπη έκδοση