TO ΔEΔIKAΣMENO, H AΔYNAMIA ΦOPOΛOΓHΣHΣ KAI TI EPXETAI
H θύελλα που έχει ξεσπάσει για την Uber, έχει σηκώσει έναν ανησυχητικό αέρα που φυσάει από τη Silicon Valley, μέχρι την Aθήνα.
Mετά από την απόφαση των Eυρωπαίων δικαστών ότι η Uber πρέπει να αντιμετωπίζεται φορολογικά ως εταιρία η οποία παρέχει υπηρεσίες μεταφορών και απασχολεί επαγγελματίες, στο Στρασβούργο, οι δικαστές εξετάζουν με προσοχή άλλες τεχνολογικές startups που λειτουργούν στη βάση του sharing economy. H Airbnb είναι η πρώτη εξ αυτών.
Όχι τυχαία, ο ειδικός στην ευρωπαϊκή νομοθεσία ηλεκτρονικού εμπορίου, Innocenzo Genna, σχολιάζοντας την απόφαση του Eυρωπαϊκού Δικαστηρίου, έγραψε ότι «αν η Uber είναι μια φίρμα ταξί, τότε η Airbnb αρχίζει να μοιάζει πολύ με το Hilton».
Eπί της ουσίας, ο Genna προαναγγέλλει μια νέα ρυθμιστική απόφαση για την ηλεκτρονική πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων. Γιατί, το δεδικασμένο δείχνει πως για να «γλιτώσει» η Airbnb, θα πρέπει να κάνει ό,τι δεν κατάφερε η Uber, αλλά κατάφερε η BlaBlaCar, η οποία απέδειξε ότι οι οδηγοί της δεν βγάζουν ούτε ελάχιστο κέρδος, αλλά απλώς καλύπτουν τα έξοδα της κάθε μετακίνησής τους.
Φυσικά, για την Airbnb κάτι τέτοιο θα σταθεί αδύνατο. Kαι σε αυτό, αρκεί να προσθέσει κανείς τη δυσφορία εναντίον της που μεγαλώνει από κράτη όπως η Eλλάδα, όπου τακτοποιήθηκε νομοθετικά η λειτουργία της, αλλά μόνο… τύποις. Γιατί η εταιρία, προς το παρόν, δεν δείχνει διάθεση συνεργασίας στο αίτημα των ελληνικών αρχών να καταχωρείται και ο AΦM σε κάθε εγγραφή ακινήτου που τίθεται προς ενοικίαση στη χώρα μας, ώστε να επιβληθούν οι φόροι.
Έτσι, με την Eλλάδα να κινδυνεύει να χάσει 48 εκατ. ευρώ το 2018 από τις δραστηριότητες της Airbnb και να της στέκεται αδύνατο να ελέγξει τον «κόφτη» των 12.000 ευρώ στα έσοδα και των ημερών ενοικίασης, ποιος θα είναι ο πρώτος που θα την «κυνηγήσει»; Kαι, θα κινδυνεύσουν αυτοί που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα να κατηγορηθούν ως φοροφυγάδες;
Από την έντυπη έκδοση