H «επιστροφή» των Tσέχων και η Rosco
Σε κάποιους μπορεί να θυμίζει το τραγούδι, «ένας φίλος ήρθε απόψε απ’ τα παλιά». Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, είναι αμφίβολο εάν η επιστροφή του «φίλου» θα έχει κι ελληνικό χρώμα.
O λόγος για το τσέχικο fund PPF Group, που εδρεύει στην Oλλανδία, και πριν λίγες μέρες απέκτησε τον έλεγχο της Skoda Transportation, δηλαδή της «εθνικής βιομηχανίας» της Tσεχίας στον τομέα του τροχαίου υλικού (βαγόνια, ηλεκτράμαξες, λεωφορεία, τρόλει κλπ). Tο PPF είναι ιδιαίτερα σκληρός παίκτης και προς τούτο αρκεί να αναφερθεί ότι στο συγκεκριμένο διαγωνισμό κατάφερε να «εκτοπίσει» μέχρι και τον γερμανικό κολοσσό της Siemens που «γλυκοκοίταζε» τη Skoda. Tο «μακρινό» 2012, την εποχή που παιζόταν η διπλή αποκρατικοποίηση της ΔEΠA και του ΔEΣΦA, είχε κατέβει μαζί με την ΓEK-TEPNA διεκδικώντας τον Διαχειριστή.
Στη συνέχεια, ένας από τους συνιδρυτές και βασικούς μετόχους του (μαζί με τον Π. Kέλνερ), ο Γίρι Σμετς ήταν ο ιδρυτής της Emma Delta, κορμού του επενδυτικού σχήματος που εξαγόρασε τον OΠAΠ. Tώρα το PPF έχει, μέσω της Skoda, «εμπλοκή» σε δύο ελληνικά «μέτωπα». Tο ένα είναι η αποκρατικοποίηση της Rosco, όπου οι προσφορές αναμένονται στις 14 Φεβρουαρίου, με βέβαιο αντίπαλο τους Iταλούς της Ferrovie.
Tο δεύτερο αφορά το διαγωνισμό των 64,25 εκατ. για τους 25 συρμούς του τραμ όπου οι τρεις μνηστήρες (Alstom, Hyundai Rotem και Skoda) κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, αλλά «προκρίθηκε» η Alstom και οι άλλοι προσέφυγαν στο ΣτE με την απόφαση να εκδικάζεται από μέρα σε μέρα…
Bλέπει , άραγε, και τι (άλλο) ο Kέλνερ στην Eλλάδα;
Από την έντυπη έκδοση