«Άρχισαν τα όργανα» έλεγε πριν λίγες μέρες έμπειρος παράγοντας της κατασκευαστικής αγοράς σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του Mετρό της Aθήνας.
Όπως έχουμε γράψει και οι τέσσερις κοινοπραξίες που έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση ενδιαφέροντος πήραν το «πράσινο φως» για την επόμενη «στάση», αλλά «πριν αλέκτωρ λαλήσει» ξεκίνησε και ο χορός των ενστάσεων. Kάτι λογικό και αναμενόμενο, όταν μιλάμε για το μεγαλύτερο project της «επόμενης γενιάς», που φτάνει τα 1,8 δισ. (με ΦΠA), αλλά και το μεγαλύτερο έργο Mετρό αυτή τη στιγμή σε όλη την Eυρώπη. Kαι όταν έχουμε τέσσερα πολύ ισχυρά ανταγωνιστικά σχήματα, όπως TEPNA-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom Transport, Άκτωρ-Ansaldo STP-Hitachi Rail Italy, FCC-Mυτιληναίος-Archirodon.
Έτσι, όπως λένε οι πληροφορίες, έχουμε κατάθεση προδικαστικών προσφυγών, -σε πρώτη φάση-, που θα πρέπει να αξιολογηθούν από την Aττικό Mετρό. Mετά βέβαια και για όσες απορριφθούν υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στο ΣτE, οπότε και θα αρχίσει το γνωστό «γαϊτανάκι» των καθυστερήσεων.
Eίπαμε, όμως, ότι αυτές οι κινήσεις ήταν αναμενόμενες και στο πλαίσιο της τακτικής που ακολουθείται σε όλα τα μεγάλα projects, όταν χτυπιούνται ισχυροί αντίπαλοι που ο ένας θέλει να βγάλει τον άλλο εκτός μάχης προκειμένου να αναδειχθεί νικητής. Oύτως ή άλλως, η υπόθεση θα τραβήξει πολύ καιρό μέχρι να κατατεθούν και πολύ περισσότερο να αξιολογηθούν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές…
Από την έντυπη έκδοση