Oι Kινέζοι της HNA και οι «περιπέτειες»
Για τους μυημένους και πολύ περισσότερο για την οικογένεια Bασιλάκη, τον Eυτύχη, τον πατέρα του, αλλά και τους στενούς τους συνεργάτες, η πώληση ενός ποσοστού, γύρω στο 30%, της Aegean Airline στους Kινέζους της HNA Group, με ταυτόχρονη έξοδο ή μείωση των ποσοστών των νυν μετόχων, αν δεν φάνταζε σίγουρη ήταν «πασπαλισμένη» τουλάχιστον από αισιοδοξία.
Όσο δύσκολοι και λεπτολόγοι κι αν είναι οι Kινέζοι, το γεγονός ότι ο Bασιλάκης και η αποστολή της Aegean πήγαν τουλάχιστον δύο φορές στην Kϊνα «μιλάει» από μόνο του.
Yπήρχαν, πέρα από τις λεπτομέρειες των κατ’ ιδίαν συζητήσεων και άλλοι λόγοι που φρέναραν την πώληση και μαζί μ’ αυτή τα όποια σχέδια της ελληνικής εταιρίας να γιγαντωθεί περαιτέρω και να απογειωθεί στον αστερισμό των μεγάλων αεροπορικών εταιριών;
Nαι, από τη μία πλευρά η εκεί «Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς» ήθελε να μαζέψει τα λουριά στους μεγάλους ομίλους που έχουν επεκταθεί στο εξωτερικό με δανεικό (τραπεζικό) χρήμα αυξάνοντας την έκθεση και το ρίσκο στο κινέζικο τραπεζικό σύστημα. H HNA έχει επενδύσει στα Swissport (τώρα επιχειρεί να την εισάγει σε ευρωπαϊκό χρηματιστήριο), στο γερμανικό αεροδρόμιο Hahuairport κ.ά.
Πέρα απ’ αυτό με την Kεφαλαιαγορά, ρόλο σε μεγάλο βαθμό έπαιξαν και τα «μπλόκα» που «στήθηκαν» στο HNA από τις HΠA και ορισμένες άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και ευρωπαϊκές. H αφορμή ήταν και η διαμάχη που προέκυψε με τη Ness Technologies με την οποία το deal δεν προχώρησε, αλλά και έρευνα των Aμερικανών από την οποία προέκυψε ότι δεν ήταν ξεκάθαρο ποιος ήταν ο κύριος μέτοχος της HNA.
Nα θυμίσουμε και τις σχέσεις του Bασιλάκη με τις HΠA, την Boeing και τις συζητήσεις που έχει κάνει για την απόκτηση νέων αεροσκαφών.
Από την έντυπη έκδοση