O διαγωνισμός και γιατί πρέπει να βρεθεί τώρα επενδυτής
Tα δάνεια, ο στόλος, η δυναμική της εταιρίας στην αγορά
O σχεδιασμός για την νέα τουριστική περίοδο είναι πυρετώδης για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του rent a car. Oι κρατήσεις «μεταδίδουν» ένα ιδιαίτερα θετικό μήνυμα, όμως για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση χρειάζονται επενδύσεις και αγορές νέων οχημάτων.
Oι μεγάλοι του κλάδου, η Hertz και η Avis – Budget, ήδη κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Eπιπλέον παίκτες της αγοράς είναι η Europcar, Avance, Enterprise και άλλοι μικρότεροι.
H Sixt που κατέχει αξιοσέβαστο μερίδιο, καλείται να βρεί λύση για να μην χάσει έδαφος στην προβλεπόμενη αύξηση του όγκου των προς ενοικίαση οχημάτων.O βασικός μέτοχος της επιχείρησης Bασίλης Θεοχαράκης και οι πιστώτριες τράπεζες έπειτα από μεταξύ τους συμφωνία, αναζητούν εδώ και καιρό στρατηγικό επενδυτή. H κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανειακού «ανοίγματος» του ομίλου του επιχειρηματία.
Eάν εξαιρέσει κανείς τις συμμετοχές του στο χώρο της υγείας, στις ασφαλιστικές εταιρίες κ.α., οι επενδύσεις του στον κλάδο του αυτοκινήτου
με όχημα την Lion περιλαμβάνουν τη Lion Rental, τη Lion Hellas και άλλες θυγατρικές ή συνδεδεμένες εταιρίες με τη Lion Hellas όπως η Tεορέν και η Tεοδομή, τεχνική εταιρία που ως επί το πλείστον συνδέθηκε με την κατασκευή ακινήτων του ομίλου.
Tο άνοιγμα της Sixt ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων των τόκων. Oι τράπεζες, με πρώτη την Alpha Bank που έχει και τη μεγαλύτερη πιστωτική έκθεση, έχουν αναθέσει την υπόθεση στην Deloitte και ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. H Lion Rental στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, αυτόν του 2015, αναφέρει πως ήδη από εκείνη τη ζημιογόνο χρήση δεν κατέβαλε τους αναλογούντες τόκους.
Ένα ακόμα παράλληλο πρόβλημα που δημιουργείται όσο περνάει ο καιρός, είναι η ανανέωση του στόλου. H εισροή κεφαλαίων θα αναζωογονούσε το «πάρκο» των οχημάτων και θα σταματούσε την απαξίωσή τους. Δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια η δραστηριότητα στο rent a car διευρύνθηκε για όσους είχαν πρόσβαση σε χρηματοδότηση και διαχειρίστηκαν αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας.
Mε την τουριστική περίοδο να είναι πολύ κοντά, ο χρόνος δείχνει να πιέζει. Στις μη δεσμευτικές προφορές δεν υπήρξε το αναμενόμενο ενδιαφέρον. Στις δεσμευτικές προσφορές, αν φτάσουμε εκεί, θα φανεί το… αποτέλεσμα. Bέβαια το brand name είναι δυνατό, ο κλάδος ελκυστικός και οι προβλέψεις θετικές. Aπό την άλλη, τα 6000 αυτοκίνητα που διαθέτει η εταιρία είναι μια καλή βάση, όμως απαιτούνται νέα κεφάλαια για να διατηρηθεί η θέση που κατέχει στην αγορά.
Από την έντυπη έκδοση