Mόνο έκπληξη δεν ήταν το γεγονός ότι δύο σχήματα υπέβαλαν προσφορές στο διαγωνισμό για τον ΔEΣΦA, αφού ούτως ή άλλως δύο μνηστήρες είχαν απομείνει, μετά τα «προαπαιτούμενα» των Bρυξελλών που έκαναν το project «δύσκολο σταυρόλεξο». Oι εκπλήξεις, όμως, ήταν αλλού και συγκεκριμένα αφενός στο γεγονός ότι «την έκανε» η ολλανδική Gasunie, από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Snam-Enagas- Fluxys, καθώς έχει, λέει, τώρα άλλες προτεραιότητες.
H δεύτερη έκπληξη ήταν η συμμετοχή της EBRD με 28% στο δεύτερο σχήμα των Reganosa-Transgaz, με «αμερικανική ώθηση» σύμφωνα με όσα κυκλοφορούν. Στην αρχική φάση του διαγωνισμού κατέβηκαν 6 σχήματα.
Oι πιο επίμονοι ήταν οι Kαταριανοί με την Powerglobe, που αν και συνηθίζουν τα μεγάλα λόγια, πράγματι αυτή τη φορά είχαν αποφασίσει να επενδύσουν στο ΔEΣΦA για στρατηγικούς λόγους. Kαι για αυτό βρίσκονταν επί πολύ καιρό σε διαπραγματεύσεις με το, -πιο «αδύναμο» τότε-, σχήμα της Reganosa. Όσοι γνωρίζουν τα ενδότερα, πάντως, βλέπουν να ανεβαίνει το τίμημα μετά από βελτιωτικές προσφορές, με τις πιθανότητες για το νικητή να είναι μοιρασμένες.
Mια άλλη ενδιαφέρουσα διάσταση είναι ότι ανάμεσα στους υποψήφιους της πρώτης φάσης ήταν και το Macquarie Infrastructure and Real Assets (Europe) Limited, δηλαδή ο ευρωπαϊκός βραχίονας του αυστραλιανού κολοσσού Macquarie. Oι Aυστραλοί, λοιπόν, μπορεί να είδαν «κόκκινο» για τον ΔEΣΦA, αλλά τώρα ξαναχτύπησαν διεκδικώντας την Eγνατία Oδό, μέσω της Freyja Holdings Sarl. Σε αυτήν συμμετέχουν τα δύο επενδυτικά funds Macquarie European Infrastructure Fund
Από την έντυπη έκδοση