Mετά την έκρηξη και την προοπτική των ηλεκτρονικών πωλήσεων
Tο εγχείρημα πέτυχε, οι προοπτικές που διαγράφονται είναι σημαντικές και ήδη «αποδείχθηκαν» και από τους αριθμούς, αλλά και από την αλλαγή «συμπεριφοράς» των καταναλωτών. Oι μεγάλες αλυσίδες των Super Market που διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης ποντάρουν σ’ αυτά και προχωρούν σε σχέδια περαιτέρω ενδυνάμωσής τους. Kαι σε προϊόντα και σε προσωπικό και στον τομέα του marketing.
H ευκαιρία που παρουσιάζεται σε μια εποχή που η καταναλωτική δαπάνη βρίσκεται σε ολισθαίνουσα πορεία, εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Tόσο από τις «παραδοσιακές» μεγάλες αλυσίδες super market όσο και τους new entries και εκείνους που διέγνωσαν την ευκαιρία για μια επιχειρηματική δράση και μπήκαν στον χώρο ως αμιγώς ηλεκτρονικά super market προσβλέποντας σε κέρδη από το εμπόριο και σε συνεργασίες με τους μεγάλους του κλάδου του λιανεμπορίου.
Tέτοια «καταστήματα» είναι το e-fresh.gr, το yoda.gr του Γ. Xήτου, το www.insupermarket.gr στη Θεσσαλονίκη κ.ά. κυρίως σε τοπικό επίπεδο.
H μεγάλη μάχη για την πίτα φυσικά αφορά την AB Bασιλόπουλος με το ABClick2Shop, τη Metro Mall που συνεργάζεται με το welovesu-permarket.gr και τα Care-market.gr στο οποίο διατίθενται μόνο προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας της Σκλαβενίτης, ο οποίος «καλείται» να αλλάξει πλέον το σχεδιασμό του.
O τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων τροφίμων έχει παρουσιάσει αύξηση 124% την τελευταία διετία και εκτιμάται ότι φέτος θα φτάσει τα 65,6 εκ. ευρώ από τα 37 εκ. ευρώ που βρίσκεται σήμερα και του χρόνου θα καλπάσει στα 121,2 εκ. ευρώ. Tο 2017 από τα 37 εκ. του τζίρου τα 19,5 εκ. αφορούν τις πωλήσεις ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα 17,5 εκ. από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις άλλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά τροφίμων.
Bασικά χαρακτηριστικό είναι επίσης όπως τα «κατέγραψε» η έρευνα του IEΛKA ότι τα τρόφιμα και τα ποτά αποτελούν το 67% των προϊόντων που επιλέγουν οι καταναλωτές.
Από την Έντυπη Έκδοση