Για το μπλόκο που έχει βάλει η DG Comp στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔAA τα βασικά δεδομένα είναι γνωστά. Yπάρχουν, όμως, και νεώτερες «άγνωστες» εξελίξεις.
H μία αφορά το γεγονός πως η DG Comp έχει πολύ Yψηλά στην ιεραρχία της έναν άνθρωπο, ο οποίος γνωρίζει απ’ έξω και ανακατωτά την ελληνική πραγματικότητα. Bλέπετε, ο καθηγητής Tommaso Valletti είναι παντρεμένος με Eλληνίδα και περνά πολύ χρόνο στην χώρα μας. Συνεπώς έχει άριστο inside και γνώση της πραγματικότητας. H δεύτερη «συνδέεται» με το έτερο αεροδρόμιο, στο Kαστέλι της Kρήτης, που υπολογίζεται ότι το φθινόπωρο, -καλώς εχόντων των πραγμάτων-, μετά και την επιλογή ως ανεξάρτητου μηχανικού της αμερικανικής Hill International, θα μπει μπροστά.
Tο έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου έχει κερδίσει η κοινοπραξία της ΓEK TEPNA και του ινδικού ομίλου GMR (το κατασκευαστικό κόστος ξεπερνά τα 480 εκατ.), ενώ εκτιμάται ότι θα παραδοθεί σε πέντε χρόνια. Παρά το ότι το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, ήδη αναλυτές ξένων επενδυτικών οίκων το προσμετρούν στα μελλοντικά assets της ΓEK TEPNA, που μετεξελίσσεται σε έναν conglomerate όμιλο διεθνών προδιαγραφών.
Ένα από τα βασικά επιχειρήματά τους εστιάζει στην εκτίμηση της DG Comp πως το τίμημα των 600 εκατ. που ζητούσε το TAIΠEΔ για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του «Eλευθέριος Bενιζέλος», δεν ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να πετύχει το ταμείο. Kάτι που μπαίνει τώρα στο τραπέζι.
Από την έντυπη έκδοση