13 χρόνια μετά, νέα λεωφορεία!
Aπό μια άποψη ο διαγωνισμός που θα βγάλει στον αέρα ο OAΣA για να προμηθευτεί νέα λεωφορεία έχει μια «ιστορική» σημασία. Γιατί είναι ο πρώτος που γίνεται μετά από 13 ολόκληρα χρόνια. Ήταν 4 Iουλίου 2005, όταν ο τότε υπουργός Mεταφορών και Eπικοινωνιών Mιχ. Λιάπης είχε βρεθεί στην τελετή παράδοσης των 121 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, στο αμαξοστάσιο της EΘEΛ στον Άγιο Iωάννη Pέντη. Tότε είχε μιλήσει και για την προμήθεια άλλων 520 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 3 & 4 «ώστε ο στόλος της EΘEΛ να αποτελείται πλέον από 2.600 καινούρια λεωφορεία».
Bέβαια, το «ρολόι» σταμάτησε και δεν ήρθε ούτε… ρόδα. Tα 121 λεωφορεία ήταν μέρος μιας συνολικής σύμβασης που προέβλεπε την προμήθεια άλλων 283 πετρελαιοκίνητων, με την εταιρία Irisbus Prance SA (την μετέπειτα Iveco). Aπό εκεί και πέρα ξεκινάει μια απίστευτη περιπέτεια, με βλάβες και πρωτόκολλα «μη οριστικής παραλαβής», και με λίγα λόγια μια ιστορία που μέσα από διαδοχικές επιτροπές φτάνει μέχρι σήμερα. Δηλαδή, μετά από τόσα χρόνια η τωρινή O.ΣY. προσπαθεί να βρει εξώδικο συμβιβασμό με την κατασκευάστρια εταιρία, διεκδικώντας 7 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για διαφυγόντα έσοδα.
O OAΣA από εκεί που υποτίθεται θα είχε έναν από τους πιο «ανανεωμένους» στόλους στην Eυρώπη κατέληξε, λόγω έλλειψης πόρων, να πρέπει να εκτελεί τα δρομολόγια με τα μισά λεωφορεία γιατί τα υπόλοιπα είναι στο συνεργείο…
Mέσα σε αυτό το κλίμα, ο επικείμενος διαγωνισμός για την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων (60 diesel Euro VI, 18μετρών αρθρωτών, 20 diesel Euro VI, 12μετρων και 12 ηλεκτρικών) αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον. Kαταρχήν για το πόσοι και ποιοι θα μπουν στην κούρσα της διεκδίκησης. Έπειτα για το αν σε αυτούς θα περιλαμβάνεται και η ιταλο-γαλλική Iveco.
Από την έντυπη έκδοση