Λόγω του μεγέθους της ζητείται αλλαγή των διατάξεων
Είναι ομόρρυθμη δεν δημοσιεύει στοιχεία
Το πρόβλημα που δημιουργείται στην αγορά και ο «άγνωστος Χ»
Ποια είναι η οικονομική κατάσταση της Lidl Hellas και ΣΙΑ Ο.Ε. (σούπερ μάρκετ Lidl); Υπάρχουν στοιχεία για την καθαρή θέση, τα κέρδη ή τις ζημιές και τις συναλλαγές της με το εξωτερικό (εισαγωγή – εξαγωγή εμπορευμάτων, πιστώσεις, δανειοδοτήσεις κ.λπ.);
Η γερμανική θυγατρική εταιρία στην Ελλάδα «μπήκε» ως θέμα στην ερώτηση που κατατέθηκε προς τους υπουργούς Οικονομίας Ανάπτυξης και Οικονομικών από 19 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι βουλευτές θέτουν θέμα να αναληφθούν πρωτοβουλίες και ρωτούν τι προτίθενται να κάνουν οι υπουργοί γι’ αυτό ώστε μεγάλες οικονομικές οντότητες εταιριών, όπως η Lidl, να οριστούν ως οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος ώστε να υποχρεωθούν για τη δημοσιοποίηση και τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεών τους.
Η Lidl Hellas έχει τη νόμιμη μορφή της ομόρρυθμης εταιρίας «την οποία έχουν επιλέξει οι ιδιοκτήτες της» και δεν υποχρεούται στη δημοσιοποίηση οικονομικών καταστάσεων.
Η πρακτική της συγκεκριμένης εταιρίας (συναντάται ως επι το πλείστον σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία απαιτεί ευελιξία και χαμηλό κόστος) να μην δημοσιοποιεί τους ισολογισμούς και τις άλλες οικονομικές καταστάσεις, έχει απασχολήσει ενώ μόνο εικασίες μπορούν να διατυπωθούν για την πραγματική οικονομική της θέση.
Η ομόρρυθμη εταιρία με κεφάλαιο 254 εκ. ευρώ παραμένει ο μεγάλος «άγνωστος Χ» της αγοράς super market. Μάλιστα πρόσφατα ξέσπασε μια κόντρα της Lidl με την εταιρία μετρήσεων Nielsen, η οποία ανέφερε ότι με βάση τα στοιχεία από τις αρχές του έτους ως τις 17 Φεβρουαρίου, ο αριθμός ανάπτυξης των super market συμπεριλαμβανομένης της Lidl ήταν 2,8%, ενώ εξαιρουμένης αυτής 4,8%. Μάλιστα η Nielsen αναφέρθηκε και σε μείωση πωλήσεων και σε όγκο και σε αξία για το σύνολο του 2017 και πως η εταιρία αποτελεί «βαρίδι» για τις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου.
Η Lidl απάντησε αμφισβητώντας το μοντέλο έρευνας της Nielsen και ισχυριζόμενη πως έχει αύξηση τζίρου κ.λπ.
Ανεξάρτητα απ’ αυτή τη «διαμάχη», η μη ύπαρξη στοιχείων για την εταιρία συνιστά ένα πρόβλημα για την αγορά, το οποίο και εκφράζουν και οι διοικήσεις των άλλων super market.
Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν, ότι η Lidl κρατώντας «κλειστά» τα χαρτιά της για τις οικονομικές επιδόσεις της, τον τζίρο, τις χρήσεις, τα ταμειακά διαθέσιμα είναι ένας «άγνωστος Χ» με προφανή σημαντικά πλεονεκτήματα για την ίδια και στέκονται μάλιστα «δεικτικά» στο σλόγκαν της εταιρίας «Κανείς άλλος δεν μπορεί να γίνει Lidl».
Από την Έντυπη Έκδοση